Translate

tisdag 13 oktober 2015

Skön dag

Klädkammaren är klar och allt blev så bra, underbart att ha ordning och allt är lättillgängligt. I love it! En massa tyger är slängda, en låda till ev försäljning och en låda till mig själv, skönt. Jag gjorde en layout till min svärdotter Petra som fyller 45 år idag. Hon ska inte fira den, men jag tog en promenad dit, chansade på att hon var hemma och det var hon. Även sonen Joel var hemma så det blev en trevlig stund. Jag kan aldrig hålla reda på hur dom jobbar eftersom båda numera har olika arbetstider.

Om jag börjar med layouten så är den till Picture This oktobertävling. Till den ska man använda 3 foto, chipboard och stamps.


Jag använde vit CS som vanligt med lite stämpling, ett tårtpappershjärta, en chipboardram, jag stämplade uppe på den lilla någonting och månaden oktober. Ja, också lite av varje därtill. Tre foto på Petra som jag nyligen tagit.


På hemvägen gick jag en tur via hamnen, det blev en promenad, men lite kortare än igår.


Gammalt och nytt.


Också vår fina giraff.


Det var många svanar på badplatsen idag, fast här är bara två av alla. Ostlig vind och lågvatten idag. Dessutom regnade det när jag gick.

12 kommentarer:

  1. Vilka fina foton på din fina svärdotter på en jättefin LO!! Trippel i FIN :) Gillar hur du komponerat ihop tre olika/lika foton sådär, häftig effekt!! Vimpeln är också så snygg!! Och allt hålls ihop så bra med hjärtat!! Hon blev säkert jätte glad för sin LO!! Bra att du inte gick lika långt idag, du ska orka gå på mässan i helgen också :) Ska du delta i några seminarier/workshops också? KUL!!! Ha det gott!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Ja jag tror att hon blev glad för den! Spännande med mässan, jag har inte anmält mig till något, tänker bara gå omkring och kolla, känna, klämma och köpa! Det var inga workshops som direkt lockade mig och då kan jag faktiskt hellre köpa för dom pengarna. Kram

      Radera
  2. Oh Love this!! the placement of your pics and the touches of gold you used!
    Thanks for joining us at PictureThis!

    SvaraRadera
  3. LOVE the layered pictures, great glasses and the page is just terrific! Thanks for joining us at PICTURE THIS!

    SvaraRadera
  4. Pretty colour combo and I love how those glasses perfectly match yours:) Thanks for playing along at Picture This!

    SvaraRadera
  5. Great take on the challenge, thanks so much for joining us at PT!

    SvaraRadera
  6. This is so pretty! Heart shaped dolily & glasses are lovely:)
    Thanks for sharing it with us @Picture This!

    SvaraRadera
  7. Wonderful page!!!! I love the design, the pictures & colors of your page!!!! Thank you for playing with us @Picture This!

    SvaraRadera
  8. What a beautiful page! I love how you used the challenge items for this page. Thanks for joining us at Picture This!

    SvaraRadera
  9. what a beautiful page. It's simple with lovely details. Thank you for sharing with us at Picture This

    SvaraRadera
  10. Amazing page. Thanks for playing at Picture This.

    SvaraRadera