Translate

måndag 19 oktober 2015

Promenad och annat

Det fanns en del inköp att ta hand om idag, ingen tråkig sysselsättning precis. Scrapsakerna var roligast och det är jag inte klar med än.


I förra veckan gjorde jag en layout till Hobbyworlds oktobertävling. Den skall baseras på tema Rosa Bandet.


Jag kände direkt att jag skulle göra en layout med min vän Lisbeth, vilket jag tänkt länge. Hon dog i sviterna efter bröstcancer i maj 2013. Jag tänker ofta på henne och saknar hennes vänskap. Jag har använt vit CS med stämpling och miststänk. Jag vek ett kuvert och stoppade i dekorationer, en tag bakom fotot med dokumentation, en rosa rosett och några andra dekorationer.

Idag var det ett helt underbart höstväder, totalt vindstilla och varmt. Jag gick en promenad med mitt jäkla ben, ja, precis så känns det, att släpa omkring med ett ben som hela tiden gör ont på nya ställen. Iallafall så njöt jag ändå.


Folk badar fortfarande.




Jag fortsatte upp i Lerbergsskogen som är vacker med alla färger nu.





När jag kom hem satt Harald i soffan, haha!


Jag fick ett udda uppdrag idag, sy på ett märke på en ny bag!


Ikväll var jag på Fotoklubben, vi hade en teknikkväll med blixtar och annat. Det var roligt som vanligt.


Karl-Erik, en av medlemmarna är duktig på detta och lärde ut en del.



Vi gick ut för att foto och skrämde nog en del bilister.




Jag lyckades med en bild som jag blev nöjd med efter att ha fått hjälp med kamerainställningen.

13 kommentarer:

  1. Så fin layout (eller vad det heter) du gjort med Lisbeth och sedan de härliga höstbilderna och fina kvällsbilder. Verkar som Harald ser framemot en husbilssommar. Kramar till er båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, layout, helt rätt! Ja jag vet inte vad som hänt med Harald haha!

      Radera
  2. Fint kort av Lisbeth...hon är saknad...Gunnel

    SvaraRadera
  3. Har du släppt kontakten med din ortoped? Så där kan det ju inte hålla på.
    Du måste ju i alla fall få veta om det är OK! Så fina bilder du tar, hösten är verkligen här. Och mitt 5:e barnbarn, 3 veckor idag, en stor kille! Härligt!
    Hoppas dit ben snart blir bra. Annars - byt knä, min mans blev helt bra på 6 veckor! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sist jag var hos honom sa han att jag säkert klarar mig ett par år till! (får tillägga att jag har 0 förtroende för honom). Får se hur det blir framöver. Åh, grattis då har vi "barn" i samma ålder! Kram

      Radera
  4. Din LO är supersnygg - som vanligt - och jag tycker det är speciellt snyggt när det är många lager som sticker fram lite huller om buller sådär. :)

    Tack för att du deltar i Hobbyworlds oktoberutmaning!

    Kram;
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
  5. Du har gjort en jättefin layout med fotot av din vän. Den blev väldigt fin.
    Vad skoj det låter med en fotoklubb, något sådant skulle jag gärna vara med i.

    Tack för att du är med och tävlar med oss på Hobbyworld.

    Mvh/Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är jätteroligt att vara med i en fotoklubb, foto är ju också en viktig del i scrappandet och det är lärorikt.

      Radera
  6. En helt ljuvlig layout och det är med en klump i halsen jag läser dina fina ord. Jag är säker på att Lisbeth skulle tycka att den här layouten är superfin! :)

    Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin, det tror jag också, hon gillade mitt scrappande!

      Radera
  7. Jättefin layout och gillar alla lager.

    Tack för att du deltar i Hobbyworlds oktoberutmaning!

    Kram Katja/Mezzanotte

    SvaraRadera