Translate

söndag 17 september 2017

Födelsekalas och Kulturnatt

Våra ambitioner när det gällde Kulturnatten igår stämde inte riktigt med verkligheten. Vi fastnade helt med fortsättningen på födelsekalaset hemma hos dotter Mia. Så trevligt var det kalaset. Med lite alvedon i kroppen så gick det hela galant. Barnbarnet Ellinor med man Johan hade valt att fira dotter Evys 2-årsdag hemma hos mormor i Höganäs för att underlätta för oss andra att inte behöva köra till Bunkeflostrand söder om Malmö där de bor.


Hallå, hallå, jag fyller 2 år och ska ha kalas i Höganäs!


Kalaset var på eftermiddagen kl två och många kom för att gratulera denna fina lilla tjej, mitt tredje barnbarnsbarn!
(tack Ellinors pappa Lennart för dessa underbara foto)


Presentöppning med mamma Ellinor.




Lite hjälp får hon också av kusinerna Alice och Alva med mamma Hanna.


Pappa Johan


Sonen Andreas med sitt barnbarn Mathèo.


Barnbarnet Anna med sonen Mathèo.


Kalasgirlanger.


Massa fina presenter



Barnbarnet Sanna med sin systerson Mathèo


Barnbarnet Charlie med kusinbarnen Alva och Alice.



Det blev fika med underbara kakor och en Pippitårta som Ellinor gjort.





Ett sånt trevligt kalas med alla fina som finns omkring oss.










Nu vaknade även barnbarnsbarnet Edith. Jag väntade på det eftersom jag ville fotografera alla mina barnbarnsbarn tillsammans. Det är inte lätt att få till det kan jag säga, att alla syns och att alla blir bra, men det är ju så det är.




Tack till alla inblandade för denna mysiga dag och kväll!


Jag och Harald tog en promenad på Kulturnatten, vi hade ändå missat allt jag velat lyssna på, men ändå kul att få känna av lite av stämningen på stan.

1 kommentar:

  1. En härlig dag med din fina familj ♥️♥️♥️ Grattis lilla Evy!!! Kram Anna

    SvaraRadera