Translate

torsdag 7 september 2017

Regn

Hösten har definitivt kommit, ruggigt och regnigt hela dagen. Jag tog det lugnt hela förmiddagen, jag sover så dåligt när jag har varit borta på kvällen och ätit sent. Det blir bara värre och värre och jag får gå upp några timmar mitt i natten.  Jag tog ändå en promenad i regnet eftersom jag skulle ta cellprov.


Det är sista gången, det är lite konstigt att börja tänka, att nu är det sista gången i mitt liv som jag gör detta. 


Det regnade rejält och blev inte så mycket fotat.


Hemma igen bakade jag. Det blev Hallongrottor, en favoritkaka!



Till kvällen var det första träffen med Fotoklubben efter sommaruppehållet. Ett härligt möte och flera nya medlemmar. Jag har legat lågt och inte lämnat in bilder till våra tävlingar på rätt länge. Jag får sådana kval och tycker inte att jag tar bra bilder. Nu hade jag ändå lämnat in till tävlingen, Diptyk som redovisades ikväll och fick faktiskt en bild med bland de 10 bästa. Jag blev så väldans glad! Jag har lämnat in till nästa tävling också även om jag var tveksam. Men, det blir nog en rolig höst i klubben, händer en hel del.


Haralds läkare ringde honom idag, han får inte medicinen som han hoppats på för psoriasisen eftersom hans blodvärden fortfarande är alldeles för dåliga. Blodplättarna/trombocyterna är väldigt låga, ännu sämre än tidigare. Nu ska det forskas vidare, han ska ta lite mer prover och hon ska ringa honom igen när hon har mer besked. Det känns som en lång följetång och han har ju fortfarande väldigt ont i armar och axlar. Vi kan inte göra annat än avvakta och hoppas på att det ordnar sig för honom.

3 kommentarer:

  1. Ja visst blir man lite mer och mer sentimental också för varje år.. Jag tänker ibland, att om jag visste att just detta sker nu för sista gången i mitt liv( även om det kan vara småjobbiga saker) skulle jag uppskatta det mer då??!! Ja du ser.. sentimental !! Haha!! Men nån gång var ju den sista som tex Rickard behövde hjälp att dra på mösssn eller vad som helst ... hmmm!!
    Jag bakade också hallongrottor ikväll, fast större i muffinsformar till caféet i kyrkan . Jag tog drottningsylt då hallonen var slut. Vi gör Lika som vanligt !!! Grattis till topp tio!! Du är så bra!!! Go girl!! Och grattis igen för top tre hos Chsllenge yourself!!! 💙💙💙 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, det finns ju såklart massor av saker man gör för kanske sista gången och det kommer alltid stunder när det går upp för oss! Det kan föranleda jobbiga tankar, men också ett krasst konstaterande och alla tider har sitt. Gjorde du stora, jag är lite snål i min storlek, tänker det blir inte så många kalorier haha! Men de är ju så goda.... Tack för att du peppar mig, jag vann faktiskt på Let´s Get Sketchy också, alltid roligt, kram

      Radera
    2. Woo Hooo!!! ♥️ Grattis Tii Let's Get Sketchy också!! Du är bäst!! Ja det blev stora, skulle lämna till caféet i kyrkan och då brukar jag göra stora. Blev några över som jag just provsmakat nu ,haha!! Mums!! Kram 💚💚💚

      Radera