Translate

fredag 22 september 2017

Höstdagjämning

Jodå, höstdagjämning, känns sådär tycker jag, mörkret närmar sig och vi går in i en annan lunk som kan vara skönt också.


Färgerna förändras, växtligheten går i ide,  båtarna tas upp på land och mycket mer.



Jag hade strykuppdrag idag så det blev en kortare promenad. 

Jag var ute och åt lunch med syster Anita och kusin Gun. Vi var på Hotellet som är f.d. Köpmansgården. Där är så vackert och en njutning att sitta där. De har också så god mat.


Vi fick sitta här och vänta en stund, trots att vi kom 12.45 så var det fullt.




Först fick vi en god sallad och så gott bröd.



Jag åt en underbart god Fisksoppa, så speciell, kryddstark och svår att beskriva.


Kaffe och kaka på det.




En god helg önskar jag er alla!

5 kommentarer:

  1. Mmmm!! En härlig dag!! Ja du behöver nog en höst nu med en lugnare lunk ♥️ kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Anna, det kommer aldrig att hända😂

      Radera
    2. Ja jag ska börja på den lugnare lunken nästa vecka! Tack! Kram

      Radera
    3. Hahahaha!!! Det visar sig om du lyckas!! 😍😍😍

      Radera