Translate

tisdag 19 november 2019

Bröllopsdag

Idag har vi bröllopsdag, det är 31 år sedan vi gifte oss i Rådhuset i Helsingborg. Det var snöstorm och vi höll på att missa det. Vi har varit ett par i 37 år, vi har både den dagen och bröllopsdagen på samma dag, den 19 november. Vi hade vår första kärlekshistoria med varandra för 42 år sedan, men det sabbade vi. Jag visar lite gamla foton från bröllopsdagen.


En kan skratta ihjäl sig och herregud, vilken klänning jag hade. Jag hade såklart sytt den själv i ett sidentyg och tycket den var så fin. Det var den ju inte haha!



Våra föräldrar och våra barn var med. Det var mycket skratt men vi lyckades samla oss iallafall.




Harald rökte haha!




Vi turade och sedan hoppade vi av i Helsingör för en övernattning på Marienlyst.


Harald gav mig en present idag, det var gulligt, en liten dator till min cykel. Nu ska jag bestämma mig för vilken cykel jag ska ha den på, elcykeln eller den gröna som jag ska ha med mig i husbilen.


Vi gick till Saluhallen för att äta middag på lunchen.



Ja lite har ju hänt under dessa 31 år!




Deras soppor är så goda och egentligen räcker det för mig. Dagens rätt var Grekiska färsbiffar med tzatziki och stekta potatisklyftor, det var gott men jag kunde inte äta upp det.



Detta hoppade vi över, ångrar mig lite nu.


Miljön där är ju helt underbar att sitta i.




Efter maten gick vi runt lite i huset.






Jag såg ljusblåa manchesterbyxor som jag vill ha ända tills jag såg priset, 1200 kr!

Vi gick sedan tillsammans en bit hemåt, inte varje dag precis.







Arbetet har fortsatt nedanför oss idag. Rinken till isbanan är klar och rör läggs ner.





Haralds syster Inger kom upp för att inspektera köket och prata en stund, trevligt. Sedan kom barnbarnet Amanda upp för att hämta sin lilla förlovningspresent, det var roligt. 

5 kommentarer:

  1. Stort grattis på er dag!! Ni var fina då och lika fina inifrån och ut än idag!!! 💙💙💙

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint att se. Det var en så rolig dag med många skratt. Så unga vi var❤️ /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du tiden den går och vi åldras, men det unga har vi i huvudet haha!

      Radera