Translate

torsdag 21 november 2019

Torsdag

Promenad igen, jajamen.


Först var jag hem till barnbarnet Anna för att laga en grej till henne. Jag stannade till och fotade isbanan där nu isen börjar lägga sig. Spännande.


På Storgatan görs nu konstiga grejor, vad ska detta bli?


 Efter att jag lagat, tagit en kopp kaffe och pratat hängde hon med mig på promenad. Vi tog invallningen i rask takt haha.


Jätteskönt väder och alldeles stilla.




Hemma igen satte jag igång med att baka Lussekatter med saffran. Jag har längtat efter dem.




Medan degen jäste gjorda jag middagen, idag blev det Isterband med stuvad potatis och rödbetor.


Min syster Anita kom över och provsmakade lussekatterna.



Isbanan upplyst ikväll, jag tror att den ska invigas nästa lördag.

6 kommentarer:

  1. Så upplyst och fint ni har det på Kyrkplatsen. Ni har alltid något nytt och roligt att titta på. Jättemysigt för er under dessa mörka månader! Ha en go helg! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen roligt, jag ser fram emot när människor börjar åka skridskor!

      Radera
  2. Mysigt m sällskap på promenaden! Och lussebullar 😍 Martha har bakat några åt mig så vi har premiär fikat redan, med din mugg. Ja det skrev jag ju förut. Häftigt m en isbana utanför fönstret, där kan ni ta en tur sen Harald och du!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är så gott, säkert för att det bara är under en viss årstid. Jag tänker åka, får hålla mig i sargen, Harald får fota haha! Kram

      Radera