Translate

fredag 15 november 2019

Fredag

Imorse kom jag iväg till Friskis, skönt, min kropp är inte glad just nu, stel och orörlig. Solen har gått upp över Kullagymnasiet under min cykeltur.


Jag hade några timmar vid scrapbordet innan jag cyklade ut till Strandbaden för att passa barnbarnsbarnen. Det blev bara Edith eftersom de stora töserna var hos en kompis. Vi skulle lägga pussel hade Edith bestämt.




Sedan skulle hon visa sitt fina nya rum och bjöd på kaffe.



Dessa kaniner och möss, vad de är fina.



Efter leken styrde jag in det på TVn en stund innan farmor Mia kom och löste av mig. Det blev mysiga timmar innan jag cyklade hem i den kalla vinden.




Med detta fina träd önskar jag er en trevlig helg.

5 kommentarer:

  1. Trevlig helg på er också! Detta träd ser jag varje morgon när jag sätter mig till bords för frukost. Din utsikt över Kyrkplatsen är ju ännu finare då där pyntas både då och när! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte riktigt hur ni kan se det, men det är väl någon vinkel där det öppnar sig. Visst är det roligt att se allt som görs överallt i stan just nu. Kram

      Radera
  2. En riktig mysdag!! Härligt!! Och så fint det trädet m hjärtana är! ❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är jättefint, vad det lyser upp. kram

      Radera