Translate

måndag 18 november 2019

Måndag

Jag cyklade till Friskis & Svettis imorse, nu är jag flitig minsann. Det är så tråkigt väder så det känns bättre att gå på Friskis än att promenera.


Vattenflaskor på Friskis, det behövs kan jag säga, men jag märker att det redan är lättare än första gången jag gick på länge.

Jag har suttit lite vid scrapbordet idag, hade en layout att göra som gästdesigner och den har hängt över mig.



Det är ett jäkla liv utanför oss nu och vi får ha balkongdörren stängd. Jag försökte fånga kranen som vi har som ständig utsikt just nu.



Jag gjorde middag idag, en Köttfärsgratäng. Jag hade ingen färskost hemma, däremot lite gorgonzola också tog jag lite sambal oelek också. Den blev god.

Efter middagen tappade jag plötsligt en stor bit tand, men det visade sig senare att det var en stor fyllning. Så trist att behöva gå till tandläkaren igen. Jag fick tid till kvällen. Först var jag hem till sonen Andreas och Ulle för att lämna lite foton från min separata hårddisk. Samtidigt fick jag veta hur det var med Andreas. Han hade två hål på hornhinnan och var svullen bakom ögat vilket gjorde att vissa synfält var borta. Det blir bättre när svullnaden släpper och han har fått antibiotika för att förhindra infektion. Så kan det gå vid paddelspel, men så skönt att det inte blev värre.


Jag tittade in lite snabbt hos barnbarnet Anna också.


Deras katt Lola är nog den kelnaste katten jag träffat. Hon fullständigt överfaller en och slutar jag klia och klappa henne så markerar hon med tassen. Hon är nog den katt som fäller mest också haha!


Så fick jag med visst motstånd gå till tandläkaren, jag fick ju snabbt tid vilket ju är bra. Nu har min tidigare tandläkaren slutat och jag fick träffa den nye. Han kunde göra en ny fyllning och det var jag glad över, trodde nästan att jag fick dra ut den tanden också. Det gick bra, men jag saknar Göran.


Jag fick en chock när jag skulle betala, jag tror inte att han har samma prisbild, 1340 kronor för en fyllning som tog knappt 20 minuter och då hade jag tandvårdsbidraget avdraget. Hur fasen ska det bli framöver? Jag känner mig orolig faktiskt.











5 kommentarer:

  1. Trist med tanden!! Skönt att du fick komma så snart tråkigt att det är så dyrt bara.. Jag har tandvårdsförsäkring hos folktandvården tack och lov med mina eländiga tänder. Betalar fast summa/år oavsett vad jag behöver göra, och det brukar bli en och annan lagning tyvärr.Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en sådan har Mia också, det är ju toppenbra, tyvärr är jag för gammal! kram

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. är här för att vittna om vad den här stora stavspelaren har gjort för mig. Jag tror aldrig på trollspel, förrän när jag frestades att prova det. Jag och min man har haft många problem med att leva tillsammans, han kommer inte alltid att göra mig lycklig eftersom han har förälskat sig i en annan dam utanför vårt äktenskap. desto mer gör han mig ledsen, så mitt äktenskap föll i skilsmässa eftersom han inte uppmärksammar mig. Så med all denna smärta och ångest, bestämde jag mig för att kontakta denna stavhjul för att se om saker och ting kan träna mellan mig och min man igen. den här trollformaten DR PEACE berättade för mig att min make verkligen är i en stor röra, att han har varit en charmig magi, så han sa till mig att han skulle göra allt som vanligt igen. han fortsatte och kastade trollformeln för mig, efter 3 dagar han kastade trollben på min man han ändrade helt han kom ber om ursäkt till mig och sa hur han behandlade mig att han inte visste vad han gjorde, jag och min man är tillbaka tillsammans Jag tackar verkligen DR PEACE för att ha fått min man tillbaka till mig. Jag vill att alla ska kontakta honom för dem som har några problem i samband med äktenskapet och förhållande problem, han kommer att lösa det åt dig. Dess e-postadress är här: doctorpeacetemple@gmail.com
     och hans WhatsApp: +2348059073851, Viber: +2348059073851
    1) Om du vill ha din ex tillbaka.
    (2) älskar spel
    (3) Du vill bli befordrad på kontoret.
    (4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
    (5) Om du vill ha ett barn.
    (6) Du vill bli rik eller vinna ett lotteri.
    (7) Du vill binda din make till att vara din för alltid.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) Om du inte kan träffa din partner.
    (10) om du vill stoppa din skilsmässa.
    (11) om du vill skilja dig från din make.
    (12) om du vill ha dina förfrågningar.
    (13) Graviditet stavar att tänka på barnet.
    (14) Garanti Du vinner störande rättsfall och skilsmässa oavsett scen.
    (15) Avbryt ditt äktenskap eller ditt förhållande från att bryta isär. Anta att e-postadressen är doctorpeacetemple@gmail.com. kontakta honom direktWhatsApp: +2348059073851, Viber: +2348059073851 Vad du än vill, kommer du att få det från Dr. PEACE. Kontakta bara honom och förklara problemet för honom och lösas.

    SvaraRadera