Translate

onsdag 18 december 2013

Första julfirandet

Vårt första julfirande med Jonathan, Hanna, Alva och Alice eftersom de åker till Småland och Forsheda på fredag för att fira jul med Hannas familj. Först på dagen var det storstädning och tvätt så nu är det avklarat och vi börjar få fint och kan koppla av. Jag tog mig inte tid för någon promenad denna dag. Hanna och tjejerna kom redan vid 3-tiden och sedan kom Jonathan vid 5-tiden när han slutat jobb. Tjejerna blev trötta så det blev inte sent.

Lite lek, sång och gitarrspel.


Alice går ganska bra nu och även Alva tar några steg emellanåt.



Kökslådan var roligast.

Vi bjöd på Biff Stroganoff, ris och sallad.

Bär med glass till efterrätt

Även tjejerna åt maten med god aptit, kul.

Julklappar till oss, choklad och en prenumeration på en mattidning, perfekt.


Här öppnas paket med Muminböcker.

Också avslutar jag med ett gruppfoto som jag har tänkt plåga alla med i jul. Så alla kan förbereda sig nu! Tack för en trevlig och rolig eftermiddag!
Harald och jag somnade som stockar i soffan, så kan det gå.

4 kommentarer:

  1. Lyckliga ögon på er alla...härligt.....
    Gunnel

    SvaraRadera
  2. Oh vad härliga bilder, jätte, jättekul att du förser oss med ert liv och era härliga barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Vila nu varannan dag annars kanske du inte orkar hela långa helgen. Kramar.

    SvaraRadera