Translate

måndag 23 december 2013

Julhälsning

Hej alla kära, familj och vänner, 2013 går mot sitt slut och det är dags för en litet sammandrag på det personliga planet. Ett år med massor av upplevelser och som började med att 2 tjejer, Alva och Alice, våra barnbarnsbarn föddes i början av januari. I början av mars flög vi ner till Malta och till vår segelbåt som låg där för vintern. Vi seglade upp till Sicilien, Italien och Frankrike, härliga lite kyliga seglingar men också sol och värme. Sicilien blev en absolut favorit, dit vi hoppas kunna återvända en dag. Till Frankrikes sydkust nära Nice fick vi besök, först av dottern Mia med härliga dagar och sedan av bror Johan som seglade med oss till Rhones utlopp. Färden genom Europas floder och kanaler blev jobbig för oss, det var kallt och regnigt, men värst var motströmmen och översvämningarna. Vi kände att vi fattat rätt beslut att ta oss hem med båten. I månadsskiftet juni-juli kom vi hem till Höganäs och vår glädje var stor. Båtplats i Höganäs fina hamn väntade på oss och vi fick träffa vår stora familj igen. Resten av sommaren blev det sedan småseglingar med familjen, en alldeles underbar känsla. Livet är ju inte bara roliga upplevelser och under våren dog en av Christels bästa vänner, Lisbeth och har lämnat en stor saknad efter sig, men också en känsla av hur viktiga de nära människorna är för oss och att vi ska ta vara på dessa. Under hösten fick jag en hotellhelg i Göteborg under bokmässan tillsammans med Mia och Harald flög till Kroatien och hjälpte vännen Ola att segla upp hans nyinköpta båt till Slovenien. En långhelg i november på Lalandia i Danmark tillsammans med sönerna Joel och Fredrik med familjer fick oss verkligen att njuta av samvaron. Nu är vi tillbaka i att ta upp vår båt på hösten och vi jobbade med att tömma den helt för att börja på nytt kommande år. Vi tycker verkligen om vårt pensionärsliv och ser fram emot det nya året, hoppas ni gör detsamma och att vi ses! God Jul och ett Gott Nytt år 2014 önskar Christel och Harald

6 kommentarer:

  1. God Jul till er också och tack för ett härligt år!

    SvaraRadera
  2. God Jul och Gott Nytt År önskar jag och Sven!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas ni har fina dagar tillsammans med er familj!

      Radera
  3. Vi har haft jättefina juldagar tillsammans med både barn, barnbarn, min syster Siv och hennes barn och barnbarn och en lättsam jul för mig då vi varit hos Tove på lillejul och hos min systerdotter i Lund på julafton. I dag trettondagen har vi haft besök, mitt på dagen, av Thomas med Oliver, hans fru Kristen och vår Tove har varit på rea och nu till kaffet kommer Toves familj för fika och därefter lite mat senare, så här går det också i ett, men jättehärligt att umgås med alla våra nära och kära. Jag måste ju få säga att vi är ju överlyckliga att Thomas bor i Sverige så vi får träffa Oliver (ja hela familjen också förstås) och hoppas att de stannar och inte flyttar till Kristens hemstad LA för då vet jag inte hur det skall gå, ja ja det får ju gå för de får ju göra som de vill och jag kan förstå Kristen att hon ofta längtar hem. Nu önskar jag er god fortsättning på julen. Kramar.

    SvaraRadera