Translate

lördag 14 december 2013

Pysseldag nr 3

Jag har repat mig från förkylningen igen, vad konstig den är, kommer och går. Idag skulle vi passa barnbarnen Tuva och Alva och jag hade lovat pyssel och då ville även Emma komma. Så blev det redan vid tiotiden så jag hann precis förbereda lite. Det var full fart vid pysselbordet tills dom var nöjda vid tretiden med lunch däremellan.

Först gjorde jag klart julklappar så jag kunde packa undan dom. Nu fattas det 3 klappar.

Tuva pysslar

och Alva är djupt koncentrerad.

Emma har tillkommit och kom igång direkt.

Mia kom på besök för att gratta Harald i efterskott och vi tog en fika. Ytterligare en som ser ut som om hon behöver vila, haha!
 
Lunch, kyckling och pasta och vi fick fösa undan lite. Barnen tyckte det var rätt kul att äta vid detta bord.

Pysslandet fortsatte...... ett tag till och sedan gick Harald ut med tjejerna medan jag städade undan.


Denna kan man tydligen använda som rutschkana.

Lekplatsen och träningsplatsen vid Kvickbadet är populärt.




Hemma igen blev det glass och fika med Maria och Stefan som kom för att hämta Emma.
 
Nu sitter vi i soffan med en skål skumtomtar (fasen vad söta dom är) och som vanligt är vi rätt slut. Måtte det snart bli jul!!!!!!!!!!!!! 

5 kommentarer:

  1. Önska inte att tiden ska gå, för guds skull!!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Nä nä, jag vet, men ibland, några ögonblick kan jag känna så....

      Radera
  3. Tack för igår
    , Emma var så nöjd :)

    SvaraRadera