Translate

fredag 31 januari 2014

Så är det fredag igen

Imorse gick jag en promenad kombinerad med lite ärende, 6,3 km.

 
Efter besök på CityGross gick jag mot Ärtan och Bönan, här syns Väsby kyrktorn.

 
Fint gammalt hus i Plöninge.

 
Det är inte helt lätt att ta sig fram överallt.


 
Bättre att blicka uppåt än nedåt.

 
Detta kan man väl kalla vårtecken.
 
Städning idag, det fixade jag och sedan fick vi besök av syster Inger och Peter. Trevlig fikastund.

 
De hade med sig godsaker.


 
Ett litet vårarrangemang är trevligt efter städning.

 
Harald köpte en resväska när han hade varit och spelat med Wille i Jonstorp. Nu jäklar är det slut med ryggsäckarna!

 
Ikväll hade jag träff med gamla arbetskamrater från Höganästiden. Vi var på Emils på Köpmansgården. Det är alltid så roligt att träffas igen och gå igenom allt som hänt sedan sist. Goa gamla vänner är det.

 
Viveca, Gunvor, jag och Åsa.
 
 
Vi åt lite tapasrätter och blev nöjda allihop. Lite vin till det och mycket prat och skratt.


 
En bok är läst, denna gången en spännande och bra bok, den kan jag rekommendera. En ovanlig historia om en kidnappad liten pojke.

4 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll !
    från Gunvor o Viveca

    SvaraRadera
  2. Roligt att se alla...en stor del av mitt liv..4 år som förändrade mitt liv...Kramar från Gunnel till er allihop....:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var tider det! Som tur är minns man mest det roliga!

      Radera