Translate

fredag 17 januari 2014

Vinterpromenad och scrappat

Idag testade jag mina nyinköpta halkskydd på mina promenadskor. Dom var jättesvåra att få på så Harald fick hjälpa mig. Det är inget man plockar av och på och skiftar skor precis. När jag gick ut hördes det som en hel bandvagn, herregud. Det blev bättre när jag kom ut på snöiga vägar, men vem vill höras som en militärkonvoj? Jag var inte rädd för att halka iallafall.

Rejäla broddar i avtrycken!

 
Det var riktigt mycket snö för att vara i våra trakter.


 
En till som var ute på promenad, annars var vi inte så många.




 
Jag gick invallningen till Margreteberg och tillbaka samma väg, det blev så bitande kallt när jag gick upp österut så jag vände, det blev 6,2 km.


 
Jag blev riktigt trött idag och gud så härligt det var att komma hem igen.
 
Jag blev klar med en LO efter gårdagens misslyckande. Det är en skissutmaning på Scrapido, http://blog.scrapidoo.se/

 
Min tolkning blev så här, bakgrundspapper från Fancy Pants, svart wellpapp, ett udda mönsterpapper och lite dekorationer. Jag sydde med maskin för att markera rundeln och det blev också lite tema, textil eftersom det passar mitt barnbarn Ellinor. På fotot tycker jag att cirkeln skulle varit mer markerad och lite större, men som sagt, igår var inte min dag.
 

2 kommentarer: