Translate

tisdag 14 januari 2014

Späckad dag

Morgonpromenad i dimmigt väder. jag gick invallningen, 5,6 km. Det var en skön promenad, men det gick inte att se så mycket. Mina morgonpromenader är för mig ett tillfälle att tänka, det är många idéer som pluppar upp, men också lösningar på saker och ting, ibland är det tankar på hur det varit och varför vi valt som vi valt. Det senare är ju inte mycket att tänka på, men det går kanske också att dra lärdom av.

Lågvatten var det också.


Inte mycket hav som syns här.

 
Kladdkaka till fikat var planerat efter detta enkla recept http://www.recept.nu/malin_landqvist/kakor_och_tartor/mjol/klassisk_kladdkaka/ Jag satte timern och satte mig vid scrapbordet. Då glömde jag kakan, hörde inte ens timern också blev det ingen kladdkaka precis. Men, hela kakan med vispgrädde gick åt så den blev god ändå.

 
Wille kom och han och Harald åkte för att spela trummor. Under tiden kom Jonathan med Alva och Alice. Han är pappajobbare nu under vårterminen.







 
Wille gillar att leka med tjejerna.

 
Amanda och Ebba kom för barnen skulle äta middag hos oss. Joel är i Revinge på utbildning och Petra jobbar kväll. Så här kan det se ut då, haha!

Kalops till middag, den gjorde Harald igår.

 
Jag gick med barnen hem till Sandflyget och möttes av en överlycklig Hilda.

 
Wille fick hjälpa mig att få eld i kaminen. Jag tror att jag sover gott inatt!

4 kommentarer:

  1. Full rulle...så stora töserna blivit...sötnosar..:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte är det brist på att ha något att göra.

      Radera
  2. Såg dig när du tog den första bilden men sedan kunde jag inte följa dig mer då jag är en stugsittare och du försvann i dimman. Ja full rulle som Gunnel skrev med de små och så finna de är, men sedan blev det lugnt då alla som sitter i soffan har fullt upp med datorer och tv, ja hur skall framtiden bli? Det syns verkligen att Wille tycker om att leka med töserna, hela ansiktet lyser av glädje. Denna dag som så många av dina andra rullade på i väldig fart. Hoppas du sov gott sedan? Tur du har en man som kan laga mat så ni hinner få något i er då och då. Kramar.

    SvaraRadera