Translate

söndag 22 mars 2015

Ny layout

Ååh, det är så himla skönt att bara vara hemma och slappa och ha tid att scrappa. Idag gjorde jag en layout till ScrapMuch?, http://shopscrapmuch.blogspot.se/2015/03/sketch-y-friday-with-team-a.html
Skissen är denna



Jag har använt vit cardstock och fina nya papper från Bella, dom gillar jag. Till de blå lite olika orange dekorationer, färgstänk och datumstämpel. Texten har jag skrivit ut på datorn. Foto på barnbarnet Wille som visar barnbarnsbarnen Alice och Alva hur gitarren skall användas.

Igår var maken Harald iväg till sin bror Lasse och fru Helene i Barsebäck tillsammans med ytterligare 3 syskon för att laga kinamat tillsammans. Jag fick stanna hemma och kurera mig, det känns nästan lite jobbigt att äta tillsammans med andra eftersom jag inte kan hålla mat och dricka i munnen.


Dom hade haft det väldigt trevligt, så roligt att laga mat tillsammans och Harald fick lära sig att göra kinamat. Han hade mat med hem till mig och idag åt jag det till lunch. Jättegott var det.


Chinese Fried Wonton Recipe och Hot and sour soup.


Vietnamesiska vårrullar, friterad kyckling, sötsur sås, gurksallad och vitkålssallad. Lasse är duktig på att laga mat och det behövs ju någon som kan det, men så kul idé att ha matlagningskurs tillsammans.

Harald fortsatte laga mat här av bara farten och satte igång med att baka hamburgerbröd. Första degen gick i slasken men sedan blev det bra, ser kanske inte så roliga ut, men smakade bra.



Det blev gott, men kanske inte världens bästa mat för mig just nu, rätt svårt att äta.

Under tiden satt jag på balkongen i solen, jag blir bortskämd nu.




Haralds syster Inger kom en stund med fina blommor. Snacka om att blir bortskämd.

Ni glömmer väl inte min utlottning, det är inte farligt att kommentera!







16 kommentarer:

  1. Ännu en lott hoppas jag. Så isande kallt det är i vinden. Vi har inte haft någon fördel än av att vara i sjön tidigt mer än att det går att ägna sig åt trädgården med gott samvete. Skönt att läsa att du är vid gott mod. Krya på dig o fortsätt ta det lugnt. Kram från Maj-Lis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut, fler lotter och ingen vårvärme fast Harald har varit nere idag, vi har ju ingen trädgård så...... Kram

      Radera
  2. Härligt att du njuter av lite egentid vid scrapbordet!! Det är återhämtning om något!! Vilken fin LO du gjort!! Härliga färger och snygga papper som sagt! Och din tolkning av skissen är så bra. Den kanske jag kan greja också . Vilken grej att laga kinamat själv! Gott! Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack som vanligt Anna, du uppmuntrar mig i skapandet när inte det vill sig riktigt. Kram

      Radera
  3. Skönt att Harald är pigg på att laga mat till dig så du kan bli lite bortskämd nu när du inte känner dig helt OK. Maten såg god ut. Hoppas du känner någon förändring till det bättre. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jo jag känner mig bättre, men det är lite svårt med lite av varje. Det går ju över så inget att deppa över. Kram

      Radera
  4. Luv your page and your paper choice
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  5. great colour choices. Love the double date on both sides. Thank you for playing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  6. Such a lovely page, great colours and accents! Thanks for joining us at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  7. What an amazing take on the sketch!! I love how you did the title. Great choice of colours. Thanks for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  8. Love your choice of patterned papers and how you brought them together on your page. Thanks for playing along over at Scrapmuch?

    SvaraRadera
  9. Fabulous page. I love the title and how you pulled the orange from your pictures into the embellishments. Thanks for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera