Translate

söndag 15 mars 2015

Söndag

Söndag är väl slappedag och det har det varit här idag. Fler söndagar i veckan!!!! Stunder vid scrapbordet har jag också haft idag och en månadsutmaning är gjord. Det är ScrapMuch och deras färgutmaning, http://shopscrapmuch.blogspot.se/2015/03/march-colour-challenge-and-winner.html



Jag har använt de röda, rosa, bruna och gröna nyanserna, bakgrundspappret är två från Fabscraps och Cratepaper och lite blandade mönsterpapper som stämmer med färgerna. Garntofsarna har jag sett någonstans och tyckte de var kul att göra. Foto på barnbarnsbarnen Alva och Alice. Just nu är dom villiga fotooffer så det blir mycket scrappat med dom.

Dotter Mia kom på ett kort besök och hon vet vad jag tycker om. Så gulligt av henne.


Söndagsmiddag idag blev en fläskköttsgryta, enkel att göra och väldigt god. Jag använde gröna ärtor istället för bönor eftersom jag inte hade det hemma. Fransk fläskgryta med senap och örtkryddor, nu när jag skulle lägga länken så är det fel på ICA:s sida.


Imorse på TV4:s morgonprogram pratades det om rikedom, vad är det för människor? Ja det kan ju verkligen vara olika hur människor ser på det. För mig är rikedom familj, vänner, god hälsa och att ha roligt. Sedan är ju pengar bra att ha för att kunna förverkliga allt det roliga man vill. I det sammanhanget sa personen "en del människor går upp på morgonen bara för att dom inte dött under natten". Det har vi skojat om hela dagen här även om det egentligen är rätt sorgligt om det kan vara så.


15 kommentarer:

  1. Är så kul med scrapparna på töserna! Håller med om lycka ... nära och kära är viktigast av allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu börjar jag snart så smått med din beställning på nära och kära, kram

      Radera
  2. Ja nästan ijfl... :/

    SvaraRadera
  3. Such a pretty page, great take on the colour challenge! Thanks so much for joining us at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  4. Such a great page! Beautiful colours! Thanks for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  5. Så söta dom är !!! Du har verkligen hittat färgerna, jag tänkte att det blir svårt att få till när jag såg den men du får det att se lekande lätt ut! Härligt! :-) Underbar bukett du fått också :-) Och grytan ser grymt god ut... Tack för ögonfröjd på många sätt :-) kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna! Du får säkert till det om du vill, du lyckas alltid så bra, kram

      Radera
  6. Beautiful layout. Love the wood background! Great use of the ScrapMuch? colour challenge. Thanks for playing along!

    SvaraRadera
  7. Love what you did with the colour challenge! That layout is absolutely adorable! Thank you for sharing with us at ScrapMuch? PS That stew looks completely delicious!!

    SvaraRadera
  8. Perfect photos and page for this colour challenge
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera