Translate

tisdag 10 mars 2015

Veckans skiss

Jag behöver börja med något roligt idag, tisdag och dags för Veckans Skiss, http://veckansnyaskiss.blogspot.se/2015/03/54.html. En ny skiss alltså, gå in och kolla och ni som scrappar, tolka så vi får många tolkare! Mitt bidrag där är denna


Vit cardstock som jag målat med acrylfärg samt stämplat. Några udda mönsterpapper och dekorationer. Ännu ett foto från Bali där Harald är med.

Nu kommer det eländiga, vaknade med än värre ögoninflammation idag efter en orolig natt och jag mår inte särskilt bra. Jobbigt är det om jag får gnälla lite. Inte har det blivit bättre heller och det är svårt att se ikväll. Alltså, ni som inte känner mig sådär live vill jag bara säga att jag har inte dessa påsar i vanliga fall!


Harald undrar om han kan byta ut mig? Nej, det går inte, ingen vill ta över tror jag. Å andra sidan har jag alltid klarat mig bra själv. Nej skojar bara, han tycker faktiskt lite synd om mig.

För att muntra upp mig en aning körde han mig snällt till Ängelholm och Kristinas Scrapbooking, http://kristinasscrapbooking.se/list_varugrupp.asp?t=Papper+%2D+M%F6nstrade&varugrupp=245&lang=sv&gclid=CNat59_HpMMCFUHbcgodQUoAhQ. Jag ville absolut inte köra själv i detta tillstånd.


Där irrade jag omkring och bad om ursäkt för mitt utseende, haha. Jag är inte sådär helglad över deras  sortiment, saknar mina favoritpapper och annat, men nu har jag beställningar på gång och fick köpt lite ändå.


På hemvägen tog vi gamla vägen vid Ornakärr och jag gick ut och tog lite foto. Mitt barndomshem där jag bodde fram till 12-årsåldern.



Åkrarna där mor jobbade och vi fick hjälpa till. Det är alltid något särskilt på våren, saknade bara lärkan idag.





16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag vet ju inte om det är en glad eller ledsen gubbe!

      Radera
  2. Jag har haft ögoninflammation en gång för länge sedan. Då hade jag solglasögon, dels för att ljuset irriterade och dels för att dölja ögonen. Det är verkligen synd om dig. Hoppas det snart går över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också Gun så att vi kan ses!

      Radera
  3. Gå till vårdcentralen imorgon och låt en läkare undersöka dina ögon! Ser inte bra ut!

    SvaraRadera
  4. Stackars dig! Medkänsla! Kram från Maj-Lis

    SvaraRadera
  5. Säger som alla andra ovan och lyd nu alla råd. Tycker verkligen synd om dig. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det finns ändå mycket värre saker.....

      Radera
  6. Du måste gå till doktorn ....ser ju förfärligt ont ut...så kan du ju inte ha det...
    Det kurerar inte sig själva...har du tänkt på om det är allergi....Stackars dig....Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. En infektion är det, men jag tror inte jag tålde dropparna som jag försökte med, nu hoppas jag på andra!

      Radera
  7. Sååå härlig färg kombo med lila och gult!!!! Och snyggt upplägg med många lager och ändå känns den stilren, jättefin som alltid!! Så roligt att få se er resa leva vidare genom scrap :) Fina foton från din barndoms platser, känns i hjärtat :) Härligt att du fick komma iväg på lite tröst shopping i allafall!! Alltid mysigt! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja nu börjar jag snart bli trött på dom fotona! Fick ju shoppat lite och känner mig lugn med "förrådet"!

      Radera