Translate

fredag 6 mars 2015

Suck...



Fasen vad trött jag är på detta, tacksam iallafall att slippa ligga på britsen, stod faktiskt upp hela tiden! Nåja, inte så farligt, urinvägsinfektion igen, har känt det några dagar och vet inte varför jag drar på det, det blir bara värre. Ikväll har jag dessutom ont i halsen igen och sitter och fryser med filt i vår varma lägenhet.
Innan läkarbesöket tog jag en promenad, idiot, skulle jag vilja säga till mig själv. Det var fruktansvärt kallt och jag blev skittrött även om jag inte gick så långt.


Ni anar inte så kall vinden var idag!


Skit på bryggan också.


Men lite blå och gul krokus kan pigga upp.


Den gamla sjöräddningsstationen, larmtutan ovanför porten.


Jag tycker om portar/dörrar, men längesedan jag fokuserade på det.


En av sönernas pool i vintervila.


Trängsel på Bruksgatan.


De nybyggda husen vid Sundstorget börjar bli klara nu, ser jättefint ut.




Har någon haft bråttom?

Idag gjorde jag ett nytt försök med månadens skiss hos Hobbyworld, http://hobbyworld-se.blogspot.se/2015/03/mars-tavling-challenge-for-march.html


Jag vet inte varför jag haft så svårt med denna skiss, den passar mig kanske inte, eller är jag inte i form haha! Iallafall blev jag inte så mycket mer nöjd med denna layouten fast när jag ser den fotad så tycker jag ändå att den är ganska fin.


Bakgrundspapper och blommor från Cratepaper, ett uddapapper bakom fotona, en ram och maskinsöm till cirklarna med paljetter på det. Foto på sonen Joel från hans 40-årsfest i somras, ett av dom med sambo och min svärdotter Petra.




8 kommentarer:

  1. Ja där ser du ge dina fina LOs en chans att landa lite innan du ratar dom :-) Påstår inte på något sätt att jag är så mycket bättre själv men det är det man har vänner till, att påminna och pusha och uppmuntra! Det är du så bra på :-) Du måste vara rädd om dig själv också så du hinner bli frisk ordentligt! Den här LOn blir jag glad av härliga färger och du har gjort skissen till din egen! Läckert med dom riktigt gröna detaljerna! Tack för input! Hoppas att jag inte glömt hur man gör när jag kommer hem ;-) krya på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det behövs nog just nu. Ibland är det så att det behövs en paus för att det ska kännas riktigt kul igen så du kommer säkert hem med ännu mer inspiration. Alla behöver tanka också! Välkommen hem nu, jag saknar dina inlägg! Kram

      Radera
  2. En jättefin layout som du verkligen kan vara nöjd över! :) Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld! :)

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  3. Layouten är jättefin!! Den ska du definitivt vara nöjd med!
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.

    Kram/Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran, ibland känns det som jag kört fast!

      Radera
  4. Din LO är jättefin!! Det är så kul att se vad som skapas efter min skiss och jag gillar verkligen att du använt mönstrat papper i bakgrunden. Supersnyggt!

    Tack för att du är med i Hobbyworlds marsutmaning!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, i efterhand tycker jag själv att den är ganska fin! Kram

      Radera