Translate

fredag 13 mars 2015

Status

Ögonstatus idag är ännu bättre, fast förkylningen har segat sig fast.


Fast "det är ju så du ser ut" säger mitt kära barnbarn Jonathan, eehh, nej det är det inte. I ren desperation gick jag till butiken här under oss och köpte den dyraste krämen jag någonsin köpt i mitt liv. Vi får väl se om den kan göra underverk.


Idag bestämde jag mig för att nu får det vara skärpning,  jag vill verkligen känna den där lusten till allt igen. Harald skulle köra till Helsingborg för att handla till båten och han släppte av mig i Viken, 6,5 km tillbaka hem och det gick!


Ett helt ljuvligt väder även så är tidigt på morgonen och havet låg blått och stilla även denna dag.




Danmark ligger så nära dessa klara dagar.



Mycket sandtramp på denna sträcka.




Det är en fröjd att få promenera här, det är så vackert så jag blir helt varm.



Riset till Valborgsbålet har börjat samlas.


Snart slår påskliljorna ut.


Tulpanerna är också på väg, vilken kraft det är.


Jag gick in om Folkparken och tittade med sorg i hjärtat på den pågående rivningen.



Mazarinens dag idag fick jag veta på fiket under oss!

Arbete vid symaskinen idag, jag lagade äntligen vårt bomkapell till båten och lite annat blev gjort. Jag avskyr att laga dessa stora otympliga kapell så jag skjuter på det så länge jag kan.
Då var det roligare att cykla hem till mina barnbarnsbarn, planerad fika tillsammans med kusin Gun och Hanna.



Även pappa Jonathan kom hem från jobb och fikade med oss, då ska det busas.


Full fart på töserna, Alice springer omkring


och Alva serverar tårta, det är noga med grytlappen.


Gun ritar tillsammans med dom.


Till vår middag dök dotter Mia upp på en AW och vi fick lite arbetsmiljö och relationer till livs, jätteroligt. Pensionärslivet är ändå bra härligt!

Ha en bra helg!



6 kommentarer:

  1. Härligt att se hur våren tittar upp på dina bilder. Jag tycker också att pensionärslivet är härligt på alla sätt. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja tack för att ni ville lyssna!

    SvaraRadera
  3. Underbara foton som vanligt! :-) Så skönt att du blivit bättre i ögonen! :-):-):-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det går långsamt framåt, snart dags att scrappa lite igen, kram!

      Radera