Translate

torsdag 25 juni 2015

Pysseldag

Vad passar inte bättre dessa sommardagar än att vara inne och pyssla? Jag gör det så gärna och nu kan jag ju göra det med motivering "vila knäet"! Dotter Mia kom och åt lunch med oss och sedan tog hon disken medan jag fixade, bra deal!


Hon hjälpte till lite med hemligt pyssel fast hon avskyr det. 

Jag gjorde god middag idag, experimenterade en rätt som blev lyckad.


Jag älskar dessa vackra färger som blir med en sallad.


Panerad kyckling med pestopotatis
Jag skar kycklingfilé i stora bitar. Blandade riven ost med lite vetemjöl, salt och peppar och doppade kycklingen först i uppvispat ägg och sedan röran. Stekte för fin färg och efterstekte ca 10-15 minuter. Kokt nypotatis som jag blandade med egengjord pesto. Jag hade en massa över från min födelsedag som jag fryst in i små burkar.


En fika som avslutning innan jag cyklade iväg till frissan för en välbehövlig klippning.

En layout som vanligt, idag en tolkning av Sketchabilities juniskiss.



Jag bytte sida utifrån skissen och använde ett lite roligt bakgrundspapper från Studio Calico med lite miststänk. Udda mönsterpapper och remsor också blommor! jag har alltid lite svårt för det. Foto på mina barnbarn kusinerna Sanna och Ebba när vi seglade i våras.

Det var det hela från mig idag! Hoppas sommaren kommer imorgon!



8 kommentarer:

  1. Jaa, jag diskar tusen gånger hellre än pysslar!

    SvaraRadera
  2. Så rätt du gör i att vila ditt knä och frossa i lite pyssel!!! Det resulterade i ännu en urmysig LO!! Så läcker bakgrund och dom röda hjärtana poppar perfekt!! Du har ett sånt öga för detta min vän!!! God mat och trevligt sällskap har du hunnit med idag också :) Härligt!! Jag har gjort ett bidrag till VS efter lite klurande, kommer i morgon bitti tror jag... KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har precis kollat din tolkning, såå fint kort! Det är härliga dagar nu, nu kommer nog det fina vädret till er också. Kram

      Radera
  3. Your layout is very very beautiful And funny! Thanks for playing with us at Sketchabilities !!!!

    SvaraRadera
  4. Loved your fun layout! loved the paper and colour section and great take on the sketch, thanks for playing along at Sketchabilities.

    SvaraRadera
  5. Fantastic layout! Such an amazing photo and the color combo is just perfect! Thanks for playing along with us at Sketchabilities.

    SvaraRadera