Translate

tisdag 30 juni 2015

"Tjej"träff

Ja vi kallar oss tjejer även om jag ibland har försökt med tanter, men det tar liksom emot..... tjejträff var det igårkväll och jag cyklade hem från Viken vid midnatt och försent att uppdatera bloggen.
Underdagen varvade jag med tvätt och besök i Ängelholm hos Kristinas Scrapbooking. Plötsligt upptäckte jag att mina vita cardstock nästan var slut och det går inte att vara utan. Mer än det hamnade i varukorgen kan jag säga, just nu är nog Bellas papper mina favoriter, men det finns fler.



Jojominsann, besök på vårdcentralen för köp av kryckor. Jag har ju själv lämnat ut en del kryckor under mitt arbetsliv, men har aldrig behövt använda dom. Det var en lättnad att gå med dom. "Hur ska du göra med kameran?" undrade Harald och det vet jag inte, blir antagligen många svordomar.

Att cykla går bättre och jag testade cykla igen ut till Viken, till Margareta är det 6-7 km och det gick bra även om det inte är helt smärtfritt.
Det var så roligt att träffas igen, tiden går ju numera så fort och fantastiskt att vi lyckades få ihop det såhär mitt i sommaren.


Vi startade med en moijitos, somrigt när vi nu äntligen fått sommar här nere i sydväst.



Ingrid och Margareta


Sedan firade vi Ames första utställning med hennes keramik som hade varit lyckad.


Ame och jag


Vi fick fantastiskt god mat, först en modern variant av räkcocktail.


Sedan en underbar laxrätt med en ny variant av potatissallad, så gott alltihop.


Jag behöver nog inte säga att mycket saker avhandlades, skratt och tårar, ja, jösses vi har delat varandras liv sedan 60-talet!

Sista dagen idag för juniutmaningarna och jag hann med den andra skissen hos CiliinPapers.



Vit cardstock med miststänk, kort från StudioCalico, band, det var längesedan jag använde det, enamel dots, skrivmaskinen fick jobba och även symaskinen. Foto på barnbarnet Ebba från förra sommaren i Bohuslän när de skulle testa vår nya jolle, drev iväg och fick bli hämtade.




4 kommentarer:

  1. Vilken snygg och fräsch layout! Den gillar jag verkligen! Allt sitter liksom på rätt plats! :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Åh!! En så mysig kväll ni verkar haft med gott sällskap och god mat... Härligt besök i scrapbutiken också, jag vill också ha flera Bella papper..... Och till det allra bästa som alltid en underbar LO. Vilka härliga PL kort och en så bra tolkning av skissen... Håller med Åsa jag :) Ha det gott!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi brukar ju tycka om samma vi och jag är glad för att butiken här har börjat ta in fler fabrikat fast jag hade önskat lite mer olika dekorationer, dom har liksom mest blommor. Kram

      Radera