Translate

onsdag 29 mars 2017

ARTastic Challenge

En layout idag som jag gjorde på scrapträffen i söndags. Karin, som står för träffen hade en utmaning till oss att använda en teknik med distressdynor och stenciler. Det var jättebra för mig som aldrig blivit bekväm med distresser. Jag har ett rektangelformat verktyg och hon hade runda, vilket skillnad det blev. Ibland känns det som att man kan köpa hur mycket som helst och behöver ändå något annat. Iallafall så passade layouten bra till ARTastics månadsutmaning som är just att använda stenciler och har som vanligt en bild att inspireras av.


Jag använde en prickig stencil med vit pasta som jag även satte lite svart på (syns knappt) och tog upp den gula färgen.


Jag använde en gul och en rosa distressdyna och en prickig stencil med vit pasta och bättrade på den lite  med fingret med svart färg som Karin hade i små flaskor, vet inte vad det heter. Jag måste bli bättre på att fota sådant så jag vet. Papper under fotot från Bellablvd, "gemet" också därifrån. Utstansade små hjärtan som jag tog från Karins stora sortiment som det var fritt att plocka av. Det är så kul att gå på dessa träffar, så glad att jag började.

10 kommentarer:

  1. A beautiful page for a beautiful photo. Thank you so much for joining us at ARTastic this month.

    SvaraRadera
  2. Den är urläcker! Så himla fin!
    PS Det svarta heter Gelato! :)

    SvaraRadera
  3. Åhhh!!! Helt perfekt ju!!! Underbar tolkning och en ljuvligt snygg LO!! Håller med dig om dom verktygen, jag hade också dom större rektangulära men investerade i dom små runda och det är skillnad!!! Blir så glad av din layout!! Och så glad och tacksam för din tolkning hos oss på ARTastic 💚 Tack!!! Stor KRAM Anna 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, tänk om du också kunde varit med, fast ni har ju era träffar däruppe. Det hade bara varit så roligt att scrappa tillsammans! Kram

      Radera
  4. Oh, so adorable. I just LOVE your colorcombo! So beautiful :)
    Thanks for joining us at ARTastic :) Hope to see you again next time :)

    SvaraRadera
  5. So sweet. I love the subtle texture of your stenciling. Thanks for joining in the ARTastic challenge.

    SvaraRadera
  6. Lovely page with a happy color background and a super cute photo! Thank you for joining our March challenge at ARTastic!

    SvaraRadera
  7. Such a precious photo and I just love your colour combinations on this page. Thank you so much for joining in with us on ARTastic.

    SvaraRadera
  8. A very pleasant colour combination. Thank you for sharing this beautoful project with ARTastic.

    SvaraRadera