Translate

torsdag 23 mars 2017

Bunkeflostrand

Idag har jag kört ner till Bunkeflostrand för att hälsa på barnbarnet Ellinor, ibland känns det som att det blir långt mellan gångerna vi träffas och det är lite trist. Jag är ju som alla säkert förstått inte så glad över att köra bil, men tänkte att jag får ju sluta fjanta mig. Vägen ner gick väl ändå hyfsat bra bortsett från att jag hela tiden håller på att somna, det är en av anledningarna att jag inte tycker om att köra. Men, jag kom fram och var så nöjd med mig själv att jag hittade dit. Ellinor och jag fick en gofika tillsammans efter att ha gått husesyn. De håller på att göra huset till sitt och det har hänt en del sedan sist. Huset är så fint och de är så smakfulla i sin inredning.


Efter en lång fikastund gick vi tillsammans för att hämta dotter Evy på förskolan.


En fin promenad i vårvädret.


Evys förskola, det blev lite konstigt för henne att gamlamormor var med och hämtade.



Vi gick för att titta på den nya förskolan, hit ska dom flytta om några veckor, det blir fint.



Ljuvliga träd som slagit ut, så fint.



Lite pussel med Evy innan jag var tvungen att köra tillbaka. Ellinor berättade att hon brukar köpa choklad/godis för att undvika att somna när hon körde så jag stannade på en Statoilmack och handlade innan jag körde ut på motorvägen. Jag hamnade mitt i rusningstrafiken och emellanåt kröp jag fram i 40 km. Sedan körde jag av vid fel avfart, åh vad jag blev arg, det är så många avfarter och jag skulle kört 300 m till. Jag hamnade i Åstorp innan jag kunde vända och sedan hade jag solen rakt i ansiktet. Jag fullständigt HATAR att köra bil!


Jag är ändå så glad över att jag körde ner till Ellinor, så roligt att träffas, tack för besöket.


Ikväll var det medlemsmöte på Fotoklubben, lite av varje och redovisning av månadstävling. Jag har bestämt mig för att göra en paus med tävlingsbilder och utställningar. Jag kan helt enkelt inte välja bilder längre, får sån prestationsångest och tycker ingenting är bra. Jag ska fortsätta i klubben ändå, jag måste inte vara med och tävla och plötsligt tycker jag det är roligt igen.



Trevligt möte som alltid och barnbarnet Ina var också med, roligt, hon har bestämt sig för att gå med.



Vinnarbilder på temat Tidens tand.

2 kommentarer:

  1. Heja dig!!! Du är så duktig som kör ändå, och lite godis är alltid bra ;) Fina bilder på en fin tös!! Och BLOMMOR!!! Kram <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag för så gott jag kan, men ibland känns det som att jag är en trafikfara haha!

      Radera