Translate

torsdag 30 mars 2017

Utbrott

Jag har haft ett utbrott av det stora formatet idag, det var längesedan. Jag var själv hemma och inget hämmade mig haha!
Imorse var jag först iväg och städade hos dottern. Jag städade snabbt idag med ny energi. Jag tror bestämt att de där B12 tabletterna och C-vitaminerna gör verkan, jag har börjat känna mig starkare på något sätt.


Jag lämnade en fin nystädad lägenhet. Vädret är verkligen tråkigt just nu, det har regnat i flera dagar och idag tog det i ordentligt. Jag promenerade dock fram och tillbaka i regnet, behöver ju det även om det inte blev så långt. Jag gick in på Bokhandeln och köpte en penna. Vet ni att det finns bläckpennor nu som man kan sudda? Jag fick veta det på scrapträffen och nu sa hon i bokhandeln att det var en storsäljare. Så väldans bra!


I eftermiddag skulle jag skriva ut foto på vår skrivare, det var då jag fick utbrott. Det är sista gången jag skriver ut foto själv! Jag har haft ett jättejobb med att ta fram foto till ett minialbum på alla familjemedlemmar som jag vill ha med mig i husbilen. Jag hade det när vi var ute och långseglade och det kan vara en tröst ibland när hemlängtan blir för stor. I vilket fall så gjorde jag alla svartvita för att inte bli för brokigt, det blev tre A4 sidor. När jag skrev ut dom blev ungefär hälften helt odugliga, mörka och gråaktiga. Då gjorde jag om dom till färg igen och tänkte att det gör inget om det blir blandat. Innan jag skrev ut tänkte jag på det där konfiguerandet och kanske rengöring. Jag tog bort fotopappren ifall skrivaren skulle skriva ut testsidor. Sedan skrev jag ut ett A4 med foton. Vid det laget var jag stressad eller bara dum och glömde lägga tillbaka fotopapper och blev vansinnig, rev ut pappren och slängde i ett fotopapper och tryckte på skriv ut. Frid och fröjd tills det var klart, då hade jag lagt fotopappret felvänt, det var då jag började skrika ända tills jag blev rädd att grannarna hörde mig eftersom jag bl a skrek Jag döööööör flera gånger. När jag sansat mig skrev jag ut igen och fotona blev oanvändbara, helt galna färger, violetta partier bl a. Jag fick till slut plocka fram gamla foto och skära ut huvuden på de som det var sämst foto på. Det som retar mig nästan mest är hur dyra färgpatronern är och nu har slösat bort massor. Harald tycker att jag är löjlig.

Jag hade tid för att färga ögonbryn och fransar nere i Spa-butiken under oss så jag fick lägga mig och ta djupa andetag, det var skönt. 
Ikväll fick jag mig sedan ett riktigt gott skratt när jag läste ett inlägg som sonen skrivit på Facebook. Han är ofta så rolig (och klok).

Man får vibbar från glada 70-talet, min barndom präglades av en tillvaro i naturen, växtfärgade garn, rödvin, rökande föräldrar med gitarrer och sång.... senare stod vi vid barrikaderna och protesterade mot kärnkraften. Knappar, protestmarscher osv... det är kanske en repris på gång, nej till höghus, man kan gå från by till by och högljutt skandera mot patriarkatet 🤘🏽🍷🤣

4 kommentarer:

  1. Åååå!!! Vaaaad !!! Duuuu!!! Låter!!! Som !!! Mig!!! Nuuuu!!!! Hahaha !!! Inget att skratta åt med tråkiga foton men igenkänning på hög nivå!! Jag blir galen när det inte funkar!! Be någon av sönerna eller barnbarnen om hjälp med skrivaren så ska du se att det blir bra!! Har du original papper och patroner förresten?? Eller sätt ut skrivareländet på blocket!! 💚💚💚
    Styrke kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tyvärr hjälper det nog inte med Blocket, vi bytte ju den tidigare. Och ja, Canons fotopapper och originalpatroner! Jag blir galen bara jag tänker på den..... Kram

      Radera
  2. Hahaha..vilket roligt inlägg..tur man inte var i närheten..hahaha Kram Gunnel

    SvaraRadera