Translate

torsdag 23 april 2015

Böcker, scrapp och foto

Tidig morgon till Bokfrukost på Biblioteket i ett samarbete mellan Bokhandel och Bibliotek. Det är alltid så himla trevligt att få höra om nya böcker och sugen blir jag på att läsa. Jag var mycket flitigare förr, fattar inte varför jag inte hinner, jag är ju pensionär! Jag gick dit med syster Anita så vi fick en pratstund efteråt.



Jag har gjort en layout idag till en av ScrapMuch?s månadsutmaningar, http://shopscrapmuch.blogspot.se Denna skissen har jag använt



Jag använde vit cardstock som jag stämplat med akrylfärg och stänkt med svart mist. Papper från Studio Calico och även några dekorationer därifrån, det är bara den lilla fågeln som jag tog från gömmorna. Jag stämplade trianglar och klippte ut och några knappar för att ta upp färgerna i halsbandet. Texterna har jag skrivit ut och sedan klippt ut. Foto på barnbarnsbarnet Alva.

Under eftermiddagen hämtade Harald barnbarnet Tuva i skolan i Nyhamnsläge, det blev fika, promenad till hamnen och lite scrappande så var hon nog rätt nöjd.



Kvällen i Fotoklubben där en av medlemmarna visade bilder och berättade om sitt liv. Det är roligt att lära känna varandra bättre på det sättet och det var ett riktigt trevligt möte.







12 kommentarer:

  1. Du kommer hinna läsa massor nu när ni ska ut och segla, då får ju scrapandet vila en aning. Ännu en jätte fin LO med såå fina papper och dekos. Den skissen har jag också sneglat på men först ska jag ta mig an VS, göra en CASE av din underbara LO tror jag ;) I allafall försöka Kanske :) Vi får se vad det blir! Ha en bra dag nu min vän! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag brukar samla på mig massor av böcker inför seglingar, det är nog scrappandet som "stjäl" tiden haha! Jag ser fram emot att kolla vad du har gjort idag, kram

      Radera
  2. This is such a sweet page love your colours and soft layers! Thanks so much for linking up with ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  3. Wow I love what you did with this sketch. The doily is perfect!! Thanks for playing along with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  4. Your page is so sweet and delicate - perfect colour combo
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  5. Lovely page Christel, great background work and layered beautifully. Thanks for playing along at Scrapmuch? this month.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Jayne, I am so happy for your nice words!

      Radera
  6. wow what a beautiful page!! love your colour choices and she is such a sweetie!! thank you for playing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Rebecca, yes it is so nice to use the nice photos!

      Radera