Translate

söndag 12 april 2015

Slödag

En välbehövlig slödag efter gårdagens fest, en skön inomhusdag blev det med lite smått och gott pyssel. Jag fixade lite med bröllopsplaceringar och gjorde en annan beställning till Alva och Alice.


Föräldrarna håller på att inreda ett lekrum på ovanvåningen och ska göra en liten affärshörna.

Jag gjorde klart en layout till Studio Calico där jag nu får månadskit från, http://www.studiocalico.com/blog/2015/4/6/weekly-challenge-hand-cut-details-with-anke
Jag har haft lite bry med att förstå hur detta går till, ibland blir det svårt med engelskan, men har gjort ett försök med att lägga upp på galleriet där. Tävlingen går ut på att använda utklippta detaljer på en layout eller kort.


Jag använde ett bakgrundspapper från mars månadskit, ett rosa papper från Pebbles också klippte jag ut kameror ur ett papper från American Kraft. Foto på dotter Mia från Berlin.

Igår planterade jag ändå några penséer, svårt att låta bli dessa och det är ju faktiskt minst en månad tills vi ska segla.



Vi åt isterband till middag idag, vad kan vara bättre såhär en dageneftermiddag? Möjligtvis pizza!
Dessa små isterband köper vi på Ikea till bra pris och dom är goda.





4 kommentarer:

  1. Men DU!!! En så jätte läcker LO!!!! Den är super snygg Christel !!! Vad spännande och roligt att du jan delta i SC egna tävlingar nu:-) Nu MÅSTE jag bara iväg och köpa penséer så fort jag kan :-) Du inspirerar verkligen mig på alla plan :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det verkade som jag gjorde rätt till slut. Man måste lägga upp sina layouter där. Lycka till med penséerna! Kram

      Radera