Translate

lördag 18 april 2015

Fotomara

Färden gick till Åstorp idag med fotovänner, ett underbart vårväder och det var skönt när vi strosade runt kors och tvärs i denna metropol. Fotomara betyder att man får 10 st olika tema och de ska fotas i rätt ordning och man får bara ta 1 kort på temat. Det var riktigt nervöst för det kändes lätt att misslyckas med en bild och då var det kört och ovant att det måste bli rätt direkt i kameran. Jösses vad jag gick hit och dit för att få ihop det hela, det ska bli så kul att sedan få se allas val. Den 20 maj blir det redovisning, det var Höganäs och Örkelljungas Fotoklubbar och Åstorp stod för värdskapet och gör bedömningarna.


Här höll vi till, började med morgonfika kl 9 och sedan inlämning av bilder och eftermiddagsfika kl 2 så nästan hela dagen gick.






Efter de 10 bilderna skulle alla ta en bild på sitt tävlingsnr, en bild utom tävlan och denna är min. Jag använde mina smycken för att få till nr 10.
En rolig och lärorik dag med trevliga människor!

En stund vid scrapbordet när jag kommit hem och en layout till En Liten butiks apriltävling, http://enlitenbutik.blogspot.se/2015/04/aprils-tavling-blir-en.html. Denna månad är det en skiss


Nu har jag sett flera fina tolkningar hos mina scrapvänner så jag hade lite prestationsångest, men blev rätt nöjd. Jag gjorde ytterligare en layout till dotterns familjeprojekt som ska gå i svart/vitt med en liten dämpad färgaccent och skall vara "enkla".


Jag använde vit cardstock och papper från Maja Designs serie Nyhavn samt ett gulrandigt från Simple Storys. Några hjärtan som jag stämplat med färg och svarta pärlstenar. Foto på svärsonen Jonas bror Niklas med familj.

Då återstod bara middagslagningen denna lördag som gick i den traditionella husmanskostens tema. Som Haralds sa, "lite ordentlig mat"!


Färsbiffar med en egengjord champinjonsås, potatis, sallad och lingon.






5 kommentarer:

  1. MUMS!!! Både för LO och mat :) Ja som sagt, inte behövde du ha någon prestations ångest heller! Du bara tok levererar so ett proffs gör :) Tok snygg blev den ju. Dom papprena har jag sneglat på, dom är fina. Ska finnas ett med hus på också. Jenny har mååånga Maja papper men inte just dom då än i allafall. Kanske kommer :) Roligt med en foto mara. Hoppas få se några foton senare kanske :) Idag har jag gjort klar VS, fick ihop det till sist. hoppas hinna blogga den imorgon. Kram och sov gott! Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord och uppmuntran Anna! Jag köpte alla i serien tror jag utom husen för de var slut och egentligen var det dom jag ville ha. Man är ju inte så unik, haha! Jättefin är din tolkning till VS! Kram

      Radera
  2. Otroligt fin LO. Jag gillar det grå gula färgtemat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Lite ovanlig färgkombo för mig, men jag gillar den själv.

      Radera
  3. jättefin layout! älskar svart-vitt-gult :-)

    SvaraRadera