Translate

måndag 13 april 2015

Promenad och scrap

Äntligen kom jag igång med en morgonpromenad, vädret var hemskt och det var ett vredgat hav som mötte mig. Men, så skönt att komma igång igen. Jag gick inte långt, men det ska utökas.






Nu har växtligheten verkligen startat och perennerna har börjat blomma lite varstans.


Det var iskallt längs med havet så jag gick tillbaka upp till Lerbergsvägen och tog en runda till Folkparken för att se rivningens fortskridande. 



Det är inte roligt att se tycker jag.


Tvättstuga och schappande sedan resten av dagen och jag gjorde en layout till Hobbyworlds månadstävling, http://hobbyworld-se.blogspot.se/2015/04/aprils-tavling-challenge-for-april.html
En Bingobricka att välja rad på och jag valde den lodräta i mitten.



Jag gjorde ytterligare en layout till dotterns projekt som ska gå i svartvitt med någon dämpad accentfärg. Här blev det en vit cardstock med lite kopparfärg sprayat. Jag stansade ut cirklar i olika mönsterpapper och ritade cirklar runt dessa. Stämpling i form av några pilar samt siffror på en av rundlarna. Några olika stickers därtill. Fotot är på sonen Andreas med fru och barn.

Kvällen på Fotoklubbens teknikkvällar som handlade om bildbehandlingsprogram. Vi gick igenom lite olika och nu är det bara skärpning som gäller. Ingenting är gratis, bara att sitta med datorn, lära sig och prova, prova, prova. Jag har inget tålamod med det, kan jag inte lära mig direkt så tappar jag tålamod och intresse. Jag har alltid varit hyfsat lättlärd, men den tiden är förbi. 



12 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag gillar bilderna på fåglarna.
    Torsten

    SvaraRadera
  2. Håller med Torsten jag!!! Vad du är duktig att fota!!! Och att scrapa dom sedan..... Den är så fin med dom cirklarna och så vackert med dom mer neutrala färgerna. lite för mig att tänka på som verkar ha nåt sorts färg abstinens eller så ;) Hur jag än gör blir det till slut en massa FÄRG.... Det är ju så fint med detta lite mer subtila och ändå är det tufft!! Du kan du Christel! Härligt:) Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja jag hamnar också i färgerna för det mesta, en viss dragning där, men tycker ändå det blir fint med de lugna färgerna. Konstigt är det. Kram

      Radera
  3. Jo, dina fågelbilder är alltid väldigt fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skönt är det att promenera igen och att fota, har nästan tappat det, kram

      Radera
  4. Gillar verkligen din LO - färgerna, detaljerna. Mycket fint!

    Tack för att du deltar i Hobbyworlds majutmaning!

    / Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
  5. Det är härligt med morgonpromenader, bara man väl kommit ur sängen :)
    Layouten är fantastiskt fin, gillar färgerna.
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.

    Mvh / Helén

    SvaraRadera
  6. Åh en sån härlig layout, den gillar jag jättemycket! :) Tack för att du är med och deltar i Hobbyworlds utmaning!

    Mvh Malin

    SvaraRadera