Translate

fredag 8 april 2016

Fredag och AW

Först måste jag visa ett fint fat jag fick igår. Det är min vän Ingrid som gör keramik och gjort detta till mig. Jag blev så glad för det.


Imorse var jag trött och promenaden jag tänkt tidigt blev inte riktigt så. Jag hade tid för ögonfärg hos grannen här och det blev det första jag gjorde idag.


Hos henne fanns också ett fint fat med vackra blommor.


Promenaden blev kort, det började regna och då tappade jag lusten, vände och gick hem.


Det finns många strandskator nu, dom är så fina tycker jag.




Sädesärlorna hade också kul, hoppade och lekte.


Regnmoln


Vår fina kyrka från ett annat håll.

Klockan fyra kom 3 tidigare arbetskamrater hem till mig. Vi jobbade tillsammans inom LSS i Höganäs  i olika perioder på 80- och 90-talet. Det var en härlig tid och vi gjorde så mycket roligt tillsammans. Det känns när vi träffas, även om det gått några år mellan våra träffar så är det som igår.


Vi samlades med ett glas vin och lite tilltugg innan vi promenerade ner till Hamnkrogen för att äta.



Jag fick en levande blomma och en tovad blomma. Åsa tovar och jag blev så glad för denna underbara blå blomma.


Viveca, Gunvor och Åsa på väg till Hamnkrogen i solen som tittade fram ikväll.



Pubmeny och ett glas vin eller öl för 159 kronor är prisvärt, jag åt fish & ships med pommes och remouladsås. Vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans, tack!


Jag visar en layout ikväll som är till Scrap the Boys och deras apriltävling. De har denna bild som inspiration.



Min tolkning är denna ed papper från BoBunny samt en blocksida och en bit silkepapper under fotot. Några barkblommor och löv kom till användning samt lite kork. Foto på sonen Andreas med sin son Rasmus i knäet. Rasmus fyller 25 år nu så fotot är några år gammalt.
Jag upptäckte att jag glömt att lägga min marslayout på deras sida, det är inte första gången jag missar detta och jag blir så irriterad på mig själv. Det är ju egentligen inte hela världen, det viktigaste är ju layouterna jag gör till barnen och barnbarnen, men det blir liksom alltid en extra motivation att tolka månadstävlingarna. Marslayouten var även den på Rasmus och det var denna.


Jag önskar er alla en riktig trevlig helg!

9 kommentarer:

  1. Vad roligt och härligt att ni håller i och träffas fast ni slutat jobba!! Och verkligen fina saker du fick. Fatet är bara sådär toksnyggt!! KUL!!! Toksnygga är ju också båda layouterna!! Minns ju den ifrån mars nu när jag ser den igen, det röda är så snyggt. Och den senaste är bara ren kärlek, så varm och fin!! Gillar bokstavs pappret och träpappret massor!! Perfekt tolkning av utmaningen. Du har väl länkat in den nu då!!! ;) Ha en härlig dag!! KRAAM <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja, nu har jag länkat den iallafall. Ja det är ett fint foto fast lite dålig kvalitet, jag tror det är scannat från dia. Hoppas du också har haft en fin dag, här har det varit den finaste vårdagen hittills! Kram

      Radera
  2. Du och jag har lite olika syn på hur det är att vara trött..:)
    Så roligt att se alla (även mina) gamla arbetskamrater..Den tiden som var 4 år av mitt liv bär jag med mig i hjärtat Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är nog bara gnällig, fast den där tröttheten är ju vad man jämför med. Ja du, vi pratade mycket minnen, alla våra påhitt och cykelturer haha! Kram

      Radera
  3. Tack för senast, jätteroligt att träffas! Hade kanske inte godkänt alla bilderna om du hade frågat först, haha! kram Viveca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh förlåt, jag tyckte de var bra på er alla, är väl det första du inte gillar antar jag. En viss risk att umgås med mig........ Det var iallafall kul att träffas! Kram

      Radera
  4. Äsch, du behöver inte be om förlåtelse, det är risker man får ta... Jo, det översta, näsan är ju som ett stoppljus :)

    SvaraRadera
  5. Love both of your layouts. The use of patterned paper is brilliant. Thank you so much for joining in on the STB challenge this month.

    SvaraRadera
  6. Great layout, love your use of the patterned paper. Thank you for playing along with us at STB.

    SvaraRadera