Translate

tisdag 12 april 2016

Tisdag

Alltså, imorse när jag vaknade snurrade hela sovrummet och ville absolut inte stanna. Vilken otrevlig känsla och jag blir dessutom illamående av förklarliga skäl. Jag har haft yrsel flera gånger på sista tiden, men då har det varit tillsammans med att jag gjort väldigt mycket och jag har förklarat det med stress. Men, att vakna på morgonen efter en god natts sömn....... Det tog nästan två timmar innan allt var normalt igen och sedan har det varit bra hela dagen. Är det någon som varit med om det? Jag får se om jag vågar slå upp ögonen imorgonbitti haha!
Nåja, när väl allt ordnat till sig hade jag jobb idag och det blev lite segt, men det gick bra. När det var avklarat cyklade jag ner till Harald i båten. Vårväder idag igen även om solen försvann.


Vaxet tog slut så han avbröt jobbet och jag var trött så jag cyklade hem och tog en fika.



Vår nya brygga har fått elstolpar idag och de första båtarna har förtöjt. Om ni undrar så har vi vår båt till salu, men vi ställer in oss på ytterligare en seglingssäsong.

Veckans Skiss idag och som vanligt har jag en layout där. Detta är skissen denna veckan.


Jag har kombinerat skissen dit med månadsutmaningen hos White... with 1. Denna månaden är det rött som gäller.




Jag har vit CS och röda mönsterpapper från American Craft och det småprickiga från Studio Callico. Det blev en snabbgjord layout och har dokumentation på en tag under fotot. Detta är lite historia med ett foto på Harald från 1982 samma år som vi blev ett par. En tuff seglarkille med cigaretten i handen och rufsigt hår. Vi hade en romans redan 1977 när vi båda var nyskilda, men då gick det inte så bra. Så när vi träffades igen visste vi att det skulle bli vi och vi tog det väldigt lugnt, mycket med tanke på våra barn och vi gifte oss och flyttade ihop först 1988. Vilka historier det har blivit här nu några dagar.

9 kommentarer:

  1. Angående yrseln så låter det som kristallsjuka eller godartad lägesyrsel. Det har jag ibland och det är kristallerna i örats båggångar som lossnat och ställer till det. Jag har fått lära mig av min sjukgymnast vissa rörelser så jag brukar kunna fixa så det blir bra igen. Det kan komma mitt i natten när man vänder sig i sängen eller på dagen när man tex knyter sin sko. Är obehagligt..men jag vet ju inte om det är det som du har, föreslår att du frågar en sjukgymnast som kan göra tester på dig eller går till doktorn för det kan ju vara nåt annat.... Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel, jag tror också att det är kristallerna, Harald säger att det finns övningar på nätet som man kan göra, ska kolla det framöver. Annars ska jag fråga sjukgymnasten när jag ska till henne nästa gång. Ingen yrsel idag iallafall, skönt. Kram

      Radera
  2. Jag blir sådär yr ibland när det har varit mycket och jag blir stel i nacken. Det har kommit direkt då jag vaknat , när jag duschat eller bara ändå... Brukar gå över men är obehagligt!! Hoppas du mår bättre nu!!! Vilken otroligt läcker LO i bara rött och vitt, sååå bra gjort. Jag tokgillar den och en så fin story <3<3<3 Ta det varligt nu så du inte äventyrar scrapträffen ;) KRAAAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej inget annat än sjukhusinläggning kan stoppa mig från scrapträffen och det lär det inte bli haha! Det är konstigt, när jag gör en layout fort och inte överarbetar så blir det hyfsat bra, jag får försöka hejda mig en aning. Kram

      Radera
  3. Such a lovely page, great design! Thanks for joining us at WW1 this month :)

    SvaraRadera
  4. Wonderful page. Thank you so much for joining in with White … with 1 this month.

    SvaraRadera
  5. beautiful! thank for playing with us at ww1!

    SvaraRadera
  6. love the page the layout has a retro feel like the vintage of the photos, perfect.

    SvaraRadera
  7. Great page thanks for joining in with us at WW1.

    SvaraRadera