Translate

torsdag 28 april 2016

Skön dag

Idag var det avslutning på vattenpilates och Pernilla bjöd på kaffe. Det är lite trist, visserligen kan man anmäla sig till ytterligare några gånger en annan dag i veckan, men det kan samtidigt behövs en paus. Jag måste hitta annat igen, Friskis & Svettis har fortfarande mitt pass inställt så jag får kanske kolla något annat pass.



Efter simhallen åkte jag med min goda vän Margareta till Mölle och åt lunch på Mölle Krukmakeri. Det är så trevligt där, rolig inredning och grönt med vinrankor i hela uterummet.






Margareta bjöd mig på lunchen som en födelsedagspresent i förskott, tack för det, vilken trevlig present.


Griskind med rotfruktschips och en del annat gott som jag inte kommer ihåg. Riktigt gott!


Vi avslutade med fika hos mig och hade en riktigt trevlig eftermiddag tillsammans.

Harald och Ola har idag kommit till Imuiden i höjd med Amsterdam för att gå ut i Nordsjön imorgon. Jag har just pratat med honom och då har väderprognosen precis ändrats med mycket vind så de får ändra sina planer och fortsätta gå kanalen och ut i Ijselmeer istället. 

En hel del scrappande blir det just nu, avslappat och skönt. Jag har gjort en layout och ett kort till Cybercrop som Engströms Artstudio har på Facebook. Dessa visar jag inte idag utan det blir en layout där jag använt en skiss hos Let´s Get Sketch. Den skissen gillar jag.


Jag har också gjort den till Challenge YOUrself. Denna månaden är det ett tema med en text och där måste man alltid ha foto på sig själv. Jag valde This one´s for the girls, mousserande rosévin.



Vit CS med miststänk, mönsterpapper från Glits, dom gillar jag, det turkosa är från Bella, en flair, stjärnor och text.

15 kommentarer:

  1. Great photo and page. Thanks for joining in with us at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  2. Amazing page and take on the sketch, love the details on your page!! Thanks for joining us at LGS....

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag du haft Christel :) Vet du du kanske behöver en liten sommar paus du med från pilates och friskis&svettis :) Jag menar, du rör ju på dig ändå!! Men förstår ju att du vill när du gillar det... Ännu en helt underbar LO med dessa snygga papper, längtar efter mina nu. Du har tolkat skissen så bra och fotot på dig är så fint, Du ÄR så FIN<3 Idag har vi firat vår lilla treåring på morgonen och imorgon har vi släktkalas för både 17 åringen och treåringen. Tur att man kan köpa fika när man inte är lika flitig som du ;) Ha en härlig dag!! Kram Anna PS jaså det är kallt ända nere i Holland....hrmmm!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, gillar och gillar, inte precis, men måste för att hålla mig i form och orka med allt som är roligt. Tack snälla, det ska bli så kul att se när de pappren dyker upp hos dig. Vad mysigt med födelsedagar och ett härligt kalas får ni säkert, det är inte beroende av om det är köpt fika eller inte. Ha en riktigt bra dag imorgon! Kram

      Radera
  4. Great take on the sketch. Thanks for joining with us at LGS.

    SvaraRadera
  5. Love the photo of you - you look happy and a bit mischievous too. And the way you've scrapped it is great, perfectly balanced. Nicely done.

    SvaraRadera
  6. Wonderful page & Great photo!!!! Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  7. Super cute layout, great photo, thanks for playing along with us at LGS!

    SvaraRadera
  8. This is cool:)
    Thanks for sharing it with us @LGS!

    SvaraRadera
  9. Superfin layout Christel! Dina papper är ursnygga och jag gillar att dom får stå i centrum. Tack för att du delar med dig till oss på Challenge YOUrself! Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Grattis till utmärkelsen!! Jättefin layout och du är SÅ värd att vinna efter alla superfina layouter du har gjort! :-) Tack för att du är med och tävlar med oss på LGS!

    SvaraRadera
  11. Your page is so great! Thanks you playing with us at Challenge YOURself.

    SvaraRadera