Translate

tisdag 5 april 2016

Segt idag

Så tungt och segt idag, inget roligt. Jag började tidigt med att träna hos sjukgymnasten. Nu är det bara en gång kvar som ska kombineras med en utvärdering av artrosskolan och träningen. Det blir först några veckors uppehåll. Jag känner ingen inspiration till att fotografera heller, ska lämna in bilder till månadstävlingen som har tema Läckerbitar. Det är helt omöjligt att komma på något och sedan ta ett bra foto. Jag ger snart upp det hela. Jag handlade idag och cyklade till Saluhallen för att ev hitta något att fota, men det gick inte, jag har helt enkelt inte det ögat just nu.




Inget av detta duger iallafall. Sedan tänkte jag att försöka göra något roligt i Photoshop och det klarar jag inte heller. Jag kan inte lära mig någonting nuförtiden. I vilket fall så har jag skickat in några tidigare tagna foto ikväll bara för att ha lämnat. 

Gnäll idag alltså! Och Harald kom hem från båtarbetet och gick och lade sig nästan direkt. Han mådde inte bra, hoppas det blir bättre imorgon för då ska vi ha gäster.

Det är tisdag och en ny skiss hos Veckans Skiss.



Jag har gjort denna layouten dit, vit CS med lite stämpling och utklippta trekanter som jag sytt fast med maskin. Ett härligt minne när barnbarnen var hos oss och åt glass på balkongen.

8 kommentarer:

  1. Alla har vi sådana dagar. Du är inte ensam. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att jag inte är det, det är ändå inte så ofta som jag liksom deppar ihop. Tack och kram!

      Radera
  2. En av dessa dagar som drabbar oss alla..och det har varit lågtrycksbetonat och grått idag..Jag har haft 0 energi...Det blir bättre imorgon..Kram Gunnel
    Och så fina bilder på citroner och rödbetor..trots att du inte hittade nåt motiv.. du skall inte vara så blygsam..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Gunnel, så sant, inget att gnälla över haha, men då hade jag fått hoppa över mitt dagsinlägg. Jag gillar också citronerna, men liksom ingen fotografisk fullträff! Kram

      Radera
  3. Ja gnäll på du kära Du!! Inte ens Du kan orka vara positiv alla dagar i veckan. Det är ju sådär, upp och ner och skulle det aldrig kännas ner skulle man inte märka och glädjas när man är däruppe heller... Kontraster gör allt mycket vackrare i slutändan<3 Dessutom håller jag med Gunnel att fotona visst ser läckra ut, särskilt citronerna. Men du är ju proffs och ser väl sånt som vi inte ser kanske :). Fota några läckra scrap papper eller dekos vetja, det är väl läckerbitar om något :) Och läckerbit är också din VS layout!! Så effektfullt med trianglarna du sytt på, urläckert!! Och guld bokstäverna och pluss pappret = gillar!!! Härlig inspiration!! Hoppas den här dagen blir en bra en och att Harald är på G igen !! KRAM Anna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nog behövs det både uppgång och nedgång i livet. Tack för att du påminner mig, annars hade ju inte de bra dagarna känts så fantastiska! Och vilken bra idé du gav mig, om än lite försent för denna utmaningen men jag glömmer ofta att jag faktiskt att foto saker hemma också. Tack tack! Kram

      Radera
  4. Håller med alla ovanstående inlägg. Jag tror att vi måste försöka, i alla fall, säga till oss själva att vi får dra ner på vad vi brukar göra och ha lata dagar. Orken att göra vad vi gjort avtar ju lite hela tiden, men inte vill vi inse detta inte!!! Nu säger jag inte detta för att jag kunnat intala mig själv, men jag försöker, har kunnat slå av på mycket som jag tidigare "måst" göra och hinna med det jag VILL numera. Kramar till dig. Vi är nog i samma båt i vår ålder, men hade aldrig kunnat tro detta för kanske 10 år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu är ni alla så snälla mot mig! Jag håller intensivt på med att försöka acceptera att jag inte har samma ork längre. Det går alldeles utmärkt så länge jag sitter själv, men tillsammans med andra människor blir jag fort trött. Och ändå är det liksom det som är livet! Jaja, bara att kämpa på så gott det går och försöka vara något bra för familj och vänner! Kram

      Radera