Translate

söndag 24 juni 2018

Hemma!

Nu kommer det riktigt fina vädret och vi körde hem idag. Vi kunde stannat några dagar till, men vi längtade hem lite och för att kunna ta det lite lugnt. Jag är trött, vågar jag skriva det? Dålig nattsömn har jag haft, det blir gärna så för mig när det händer för mycket. Seglarna gav sig iväg och vi vinkade av dom.


Först seglade Kjell-Ove och jag hann knappt ut och fota honom.


Så var det Ola och Marie med Olas bror Per samt Anders och Ingela kvar. De gick iväg samtidigt.




Det känns faktiskt lite sådär att stå på kajen och höra motorerna puttra ut i ett underbart väder. Det finns absolut tillfällen då jag saknar det.




Då var det bara vi kvar så vi samlade ihop och körde hemåt.


Vi bestämde oss för att köra inom Råå småbåtshamn för att se vännerna Patrik och Monikas nya båt. Vi hoppades på att de skulle vara där för vi var inte riktigt säkra på om de hade kvar sin gamla båtplats. Denna båten låg iallafall där och jag ringde Patrik och visst var det denna båten. Kul att ha sett henne iallafall.


Väl hemma har jag bara vilat och försökt få ordning på min dator och alla bilder. Jag får se hur det går.

4 kommentarer:

  1. Välkomna hem! Tack för alla fina bilder och din info om allt ni gjort och sett. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, så glad att det uppskattas. Roligt att du varit på Mön, det var fint. Någon gång ska vi stanna lite längre. Kram

      Radera
  2. Välkomna hem...det har varit roligt att följa er på denna intensiva tur, fina bilder och mycket aktiviteter..inte konstigt att du är trött..kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej jag försöker intala mig det själv. Det har varit så intensivt, men så är det med tonåringar och särskilt med en som har ADHD! Kram

      Radera