Translate

tisdag 26 juni 2018

Vilan är slut

Jag skulle ju vila, men har alltid förmågan att fylla mina dagar. Däremot sitter jag klubbad i soffan ikväll. Jag gick en tidig morgonpromenad och det var så varmt redan då så jag blev skittrött innan jag var tillbaka hemma.


Lite över åtta på morgonen och badgänget var på plats ute på bryggan.




Doften från vresrosorna ligger tät.



Jag längtade så efter ett bad så bara hem och bytte till baddräkt och ner och tog det härligaste badet på länge.
Idag har barnbarnet Anna med Tim och barnen flyttat till Höganäs. Jag passade Mathèo en stund och vi gick till lekplatsen i Folkparken.


Huset var inte riktigt klart med städningen efter renoveringen så de fick gå in till sonen Andreas sålänge. Mathèo tyckte det skulle dammsugas. Också fick jag träffa denna lilla fina Melina igen.






Mathèo fick gunga och leka lite.




Vi fortsatte ner till badet och åt glass innan vi gick tillbaka där mormor tog över.



En kort paus hemma sedan cyklade jag till Krapperup för att träffa syster Anita och kusin Gun.


Vi fikade tillsammans på Krapperups Café.


En marängkaka med honungsglaserade valnötter och vispgrädde. Jag orkade inte äta upp den.



Vi tittade på Haralds syster Ingers fina tavlor som hänger där i hantverksbutiken.


Hon är så duktig, jättefina är dom.



Hem och Harald hade gjort middagen idag, jag hade nog inte orkat faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Så fint det är!! Underbart! Och så små skruttarna💗💙 Vilka godingar!! Ja du vilar ju som sagt inte, men hur kunde vi tro nåt’ sådant 😂❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag tror inte på det själv längre.... Tack snälla! Kram

      Radera