Translate

söndag 7 juli 2019

Bok

Nu har jag läst ut boken om ADHD, aktuell forskning och så intressant.



Insidan av omslaget


Baksidan av boken.

Alla vuxna som har ADHD, anhöriga och alla som jobbar med dessa barn borde läsa denna boken. Jag har flera i min familj och särskilt barnbarnet Wille som har en svår ADHD. Jag tycker att boken periodvis är svår, men det är inte nödvändigt att läsa precis allt. Jag är ändå hyfsat insatt i hur hjärnan ser ut och hur den fungerar, visserligen lite avdankad sedan jag slutade att arbeta med hjärnskadade personer 2008, hu, det är mer än 10 år sedan. Nåja, jag tycker det är oerhört intressant och hjärnforskningen har gått så mycket framåt och numera går det att läsa av hjärnans funktioner i olika situationer. Det viktigaste av allt är, att idag vet man att hjärnan inte fungerar riktigt på samma sätt hos barn med ADHD och i och med det kan man bättre kompensera det på olika sätt. 

2 kommentarer: