Translate

måndag 15 juli 2019

Leksand

När vi var klara imorse hade vi en mysig fikastund hos Anna och Martha. Anna fyller år idag och vi hann gratta henne lite.



Vi sa ett sorgligt hejdå och tack igen för allt! Vi körde mot Dalarna och först till Leksands Knäckebrödfabrik där vi handlade.



Ooops! Här ska ätas knäckebröd!


Vi körde och ställde oss i Leksand vid Arenan, inte så kul, men gratis och nära till stan. 


Vi promenerade dit och tittade runt.



Gropen där bl a midsommarfirandet går av stapeln.




In till hemslöjden, så mycket fint.



Broderigarn, sådant får mig att längta efter att brodera.




Plötsligt var vi inne hos en frisör och klippte oss båda två. Han klippte mig först och det blev så bra!




Mig får ni se vid ett annat tillfälle, det var inte någon som fotade mig haha!

Vi handlade lite mat och jag gick till Hildasholm som ligger mitt emot Arenan där vi står.



Jag hade tänkt att bara gå i parken eftersom vi varit inne förut. I parken finns en massa konstverk och jag ville se dem. Jag trodde inte det kostade något och hade inte med mig något, så blev det med det.



Axel Munthes hus, han lät bygga det till sin hustru Hilda, han själv hade ett förhållande med drottning Victoria som också vistades en del i huset. Det är så sevärt med en guide som berättar.

4 kommentarer:

  1. Ja sorgligt var det❤️ Men så tacksam jag är!! Mycket snygg klippning Harald!! Spännande att se dig nu sen😍😘 Kram

    SvaraRadera