Translate

onsdag 31 juli 2019

Tisdag

Ett sent inlägg från gårdagen. Jag hann ner och bada en stund på morgonen, jättehärliga bad är det. Harald åkte till Ängelholm med husbilen för att tvätta den. Barnbarnet Anna och barnen skulle komma och äta lunch och hon önskade Pannbiff med brunsås så det blev middag. Jag han precis med att fixa det till strax före 12 då de kom.



Jag har en låda med lite leksaker som alltid blir roligt och nytt. Melli har ett linne som mamma Anna hade när hon var liten, så sött.






Melli kunde sitta på en vanlig stol bredvid mig och åt friskt allt jag stoppade i henne.




Barnbarnet Jonathan med Hanna och barnen smsade och kom upp på fika. Det blev en rolig eftermiddag och full aktivitet både på lek och prat.


Det var längesedan vi träffades, de har precis kommit hem från en veckas tältcamping i Västervik och innan dess har ju inte vi varit hemma. Så roligt att se och träffa alla igen.












Visst är det helt underbart att få se sina barnbarnsbarn leka tillsammans, jag vill nästan gråta.


Glass är ju ett måste.


Även för de vuxna männen haha!


Kvart i fem bröt familjerna upp och jag kastade mig i duschen. Halv sex var jag på väg till tjejträff i Viken. Då hade vi fått sms att gamla seglarvänner som vi inte träffat på många år snart anlände till Höganäs hamn. Harald gick ner till hamnen och träffade dem.


Jag träffade mina tjejvänner hos Margareta i Viken, vi andra, jag, Ame och Ingrid fick skjuts av Ingrids man Jan dit och blev också hämtade. Jag hade tänkt cykla, men regnet hängde i luften och jag fick ont om tid.


Så god paj och sallad med ostar efteråt. 


Som vanligt hade vi en rolig kväll tillsammans då vi bland annat planerade för vår försäljning hos Ame i Mölle. Jag hoppas vi ses där.

4 kommentarer:

  1. Så härligt för er med alla dessa barnbarnsbarn. Vet ju hur det kändes när barnbarnen kom. Om jag få bli riktigt riktigt gammal så kanske kanske??? Bra med Lidl så nära då det går åt många glassar vid besöken. Både goda och billiga. Kram i regnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller att leva länge eller få barn tidigt. Vem kunde ana att den graviditeten jag fick bekräftad när vi gick yrkesskolan skulle leda till allt detta! Kram

      Radera
  2. Ren och skär glädje och så mycket kärlek!! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera