Translate

tisdag 2 juli 2019

Ekenäs hamn

Vi sov gott och länge, vaknade och låg och tänkte att jag behöver inte gå upp, ingenting särskilt väntar. Det är just nu en ganska skön känsla. Det var ruggigt ute och vi stannade kvar inne i bilen tills vi körde vidare.


Vi åkte mestadels en fin spännande väg, men ibland hamnade vi på de små vägarna där det blir nervöst vad som händer om vi får möte. Det gick ändå bra och vi kom fram till var valda ställplats i Ekenäs hamn på ostkusten söder om Kalmar. Vi vår lite osäkra på den eftersom det bara finns 5 platser. Dock var det bara 3 bilar när vi kom, ikväll är vi 5 och det är en fin liten plats. Det blåste mycket under dagen, men vi gick en promenad iallafall.






Detaljer från det fina stora gamla huset vi har framför oss.








Jag undrar hur de tänkte här, tre kvinnor i olika positioner, jag tyckte inte att Harald riktigt levde sig in.



Vi fortsatte vägen fram och kom ner till jättefina badplatser. Hade vädret varit mer inbjudande hade jag gått tillbaka med baddräkt.






Vi gick och tittade på de mest fantastiska hus och trädgården, vilken idyll detta är. Till och med Harald sa att han kunde tänka sig ett pyttelitet hus här.















Detalj på ett tak!

Vi pratade med några boende som berättade att det var en gammal ort där det funnits två stora skeppsvarv och det byggdes stora träskutor här. 





Tvärsöver här ligger Öland dit vi kör på torsdag. Ett roligt sammanträffande att efter att jag skrivit på facebook att vi skulle dit så hörde vi av en av Haralds kusiner som berättade att de och en kusin till skulle dit just på torsdag och hade bokat campingplatser i två nätter. Vi vill egentligen inte stå på campingar, men nu blev det så eftersom det kändes så roligt att träffas. 


Tillbaka från promenaden gjorde jag middag. Kycklingtacos med tillbehör, då jag stekte överbliven fryst färdig kyckling med tacokryddor och det blev så gott. Vi hade tortillabröd som snart gick ut i datum så blev de använda.


Jag tog också fram mina scrapsaker, vad roligt det är. Nu gör jag kort till vår kommande försäljning. Det blir lite olika, roligt att se vad som kan gå att sälja, människor har ju olika smak! Jag bara gör kort nu, inte till någon särskilt utmaning så de får komma i samma inlägg. Alla kort är dubbla fast det inte syns.



2 kommentarer: