Translate

lördag 23 maj 2015

Sista scrappen

Sista scrappen på ett tag, nu blir det sommaruppehåll, tror jag iallafall, ska kanske inte säga för mycket. Iallafall så blev det en tolkning av Sketchabilities senaste skiss, http://sketchabilities.blogspot.se/2015/05/sketch-139-with-sponsor-7-dots-studio.html



Jag använde en rosa cardstock och papper från ett häfte från Sevenpaper som jag beställt från Studio Callico. Hjärtstämpeln fanns med i mitt senaste kit och annars lite olika dekorationer. Foto på barnbarnsbarnen Alva och Alice på deras första besök i båten detta året.

Annars lite fixande idag, var hemma hos Mia och hämtade böcker och lämnade i båten.


Här ska dom hänga, de inramade layouterna jag gjort, men det blev lite trubbel så jag får inte se det förrän vi är hemma igen.


Biblioteket är på plats i båten och väntar på njutfull läsning.


Detta fotot har jag fått av Torsten, ordf i Fotoklubben och det fick en fin plats i båten.


Kapten är på plats vid navigationen, men han får se lite gladare ut imorgon fm, haha.

Vi fick sedan lite besök


Svärdotter Jessica och barnbarn Tuva


Hanna och barnbarnsbarnet Alva


Sonen Fredrik och barnbarnet Alva


Barnbarnet Jonathan och barnbarnsbarnet Alice, puh, det är långa ord.

En mysig stund i båten hade vi alla tillsammans. Nu återstår kalas ikväll för barnbarnet Amanda som fyller 18 år. Återkommer senare ikväll.






10 kommentarer:

  1. Det ser ut som om ni har tumme med vår Herre..vad det gäller vädret.....Önskar er en skön och härlig segling. Var rädda om er och hämta alla krafter ni kan....Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel, ha det så jättebra själv på din kryssning om vi inte ses! Kram

      Radera
  2. Läcker LO som alltid!!! Och såna snygga papper sen.... Passar verkligen till fotot. Tur att du i allafall kommer att blogga. Då får jag ju ut på en liten virituell resa jag med :) Lycka till med avseglingen i morrn!! Själv ska jag faktiskt också på roligheter imorrn.... Carina och jag ska iväg på scrap träff i Bollnäs. Så nu är mina saker packade och klar, hoppas jag... Vi hörs!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh, ha så roligt på scrapträffen, en aning liiiite avis! Kram

      Radera
  3. Viljen fin LO! Det gröna "kladdet" vsr superläckert. Måste klia i fingrarna mef ett sommaruppehåll?!
    Ha d!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo, inte lätt att inte ha scrappandet tillhands!

      Radera
  4. vilken fin layout! :) ha en trevlig sommar och tack så mycket for att använda skissen från Sketchabilities

    SvaraRadera
  5. Beautiful page!! Thanks for joining with us at Sketchabilities!!

    SvaraRadera