Translate

söndag 17 maj 2015

Söndagsnöje

Vår vän Margareta kom och hämtade oss idag och vi körde till Holy Smoke BBQ, http://www.holysmokebbq.se. Det ligger långt ut på landsbygden och har blivit väldigt populärt, lite lustigt egentligen hur ett ställe så långt från allt kan dra så oerhört mycket folk. Hela stället är väldigt annorlunda och läckert på alla sätt. Tyvärr var vädret svinkallt idag och det är utomhus som gäller.


De har öppet lördagar och söndagar tills maten är slut. Det brukar vara så mycket folk så för att vara säker bör man vara där tidigt. Idag var det dock inte så mycket folk.


Tuffa trästolar att sitta på vid elden.



Vi åt deras Brikett.




Man sitter på träbänkar och jag tror att taket är nytt för i år.



Margareta drack en god alkoholfri öl,


medan Harald och jag drack Höganäsöl, APA och African.


Vi blev jättemätta på detta.


I dessa rökar tillagas köttet och dom är vedeldade.


Vi avslutade med att grilla marshmallows.



Nöjda, mätta, glada och något frusna åkte vi hemåt i den underbara grönskan. 

Jag höll mig hemma resten av dagen, knäet är bättre men känns så det är bäst att vila det. Jag gjorde en layout till Scraphusets majutmaning, http://scraphuset.blogspot.se/2015/05/majs-tavling.html Denna månaden är utmaningen att lifta en layout


Jag tyckte det passade att använda ett gammalt foto. Jag har länge tänkt använda några gamla foto på mina mor- och farföräldrar och nu fick jag startkicken.


Jag valde vit cardstock med lite hjärtstämpling och letade upp mönsterpapper ur gömmorna med lite gammaldags mönster som jag tyckte passade. Jag har liftat ganska rakt av med lite blommor och spets. Först ut blev min farmor Sofia Olsson för det var hon som stod mig närmast. En god människa som det alltid var så roligt att hälsa på. Hon föddes 1874 och dog 1971, de sista åren bodde hon på ett ålderdomshem.



4 kommentarer:

  1. Vilket häftigt ställe ni besökte idag!!! Synd att det var kallt då bara. Såg gott ut! Vilken fin tolkning du gjort! Härligt gammalt foto på din farmor. Roligt att dom får en fin inramning. Du har fångat den romantiska känslan i LOn men ändå gjort den till din egen. Du kan du!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det är roligt att använda dessa gamla foto och på samma gång blir det en dokumentation för barn och barnbarn. Kram

      Radera
  2. Hon hade hallonkarameller i ett skåp:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och hon bjöd gärna på ett litet glas sherry/likör eller vad det var, kaffe i den där kinesiska kaffeservisen.

      Radera