Translate

måndag 26 december 2016

Återhämtning

Igår tog det oss hela dagen att återfå hemmet i ursprungligt skick, vilken röra och med sopor! Jag fattar inte att det kan bli så mycket, papper och förpackningar och dessutom fick jag lära mig ikväll att jag sorterat dom helt fel, suck. Också är jag trött, det gick mycket lättare förr, vi pratade just ikväll om att vi hade julaftonsluncher i slutet av 80-talet och början av 90-talet och då var vi ca 30 personer. Då blev jag inte trött vad jag minns. Innan dess hade Haralds föräldrar julaftonslunchen för säkert nästan lika många och det var ingen som tänkte på att det kanske var jobbigt för dom. Det var alltid roliga tillställningar, de var en jättestor familj och vi har väl lärt oss ett och annat. Fast vi hade ju förstås mycket större plats på den tiden. Och nu är det denna tiden, vi får anpassa oss efter den och jag är nöjd med allt så detta är bara en reflektion.

Idag kom jag ut på en promenad, den hårda vinden har bara börjat så smått på förmiddagen.



Det ska bli högt vattenstånd under stormen som nu ikväll råder så det ska bli spännande att se imorgon hur det ser ut.



Ikväll var vi bjudna hem till Haralds syster Karin och Dan på traditionell kalkonmiddag.


Även moster Ami samt syster Inger och Peter var där.



Dom gör så makalöst god kalkon med tillbehör. Som efterrätt Ris á la Malta med körsbär och mandariner, så gott.


Kaffe och godsaker och trevliga timmar, det var då vi diskuterade olika julkalas vi haft genom åren. Tusen tack!

4 kommentarer:

  1. Förmodar att det känns skönt att slippa oroa er för båten i denna stormen...för det är väldigt så vindigt det är.
    Och jag hade bara 2 personer på julmat och blev trött av det, men har ju också haft stora julkalas med 20 personer, men dom flesta är döda nu.
    Låter hemskt, men det är ju så det är, olika på olika tegelbruk :) kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det Gunnel, alla får vara tacksamma för de som finns och du har ju två fina barn och en gammal härlig mor! Nu verkar det har blåst över, ska snart gå ut och kolla sviterna här. Kram

      Radera
  2. Klart man blir trött av att ha stort kalas även om det är hur trevligt dom helst.Alla förberedelser alla intryck och att sedan återställa ordningen...Så det visar bara att du är mänsklig min vän ❤😊 Hoppas blåsten varit er nådig trots allt. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, vad bra du är på att ta ner mig på jorden, tack! Jag har haft en vaken natt, men sov gått på morgontimmarna så jag har blivit lite försenad med vindkollen haha! Ni har mycket vind ni också förstår jag, hoppas ni fått in allt löst omkring er. Kram

      Radera