Translate

torsdag 8 december 2016

Födelsedagsförberedelser och Fotoklubben

Jag har inte kommit ut på promenad idag heller, det får vara nu tills jag har tid igen. Det tar tid att göra mat till många och idag har vi gjort det. Lite manfall verkar det bli imorgon så vi får väl äta grytan sedan i flera dagar.



Två stora grytor Höstgryta med kyckling till 35 personer.
Samtidigt bakade jag också Lussebullar till Fotoklubben. Lite andra förberedelser också till morgondagen. Jag blir så trött nuförtiden och har så svårt att acceptera det.


På kvällen var det då julavslutning med Fotoklubben. Vi hade besök av Mia som pratade om porträttfotografering och vi fick ta del av hennes synpunkter på bilder vi hade med oss. 


Mia och vår ordförande Thore. Mia hade också med sig en assistent Tommy.


Paus med glögg och tilltugg.






Efter det fick vi en lektion i olika ljussättning vid porträtt fotografering. Jag hade ingen bra position med min kamera, men tog lite bilder åndå,





En väldigt trevlig kväll även om jag var jättetrött.

2 kommentarer:

  1. Den grytan ser så god ut!! Och lussebullar !!!! Åhhhh!!!! Ja ta det som det kommer och du hinner Christel💚 Kul med såna tips om foton.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja men det är bra, men jag känner bara att min ork och tid inte räcker till allt jag vill. Det där med scrapbookningen är ändå liksom roligast. Kram

      Radera