Translate

måndag 12 december 2016

Julklapp

Vi har köpt en gemensam julklapp till oss själva, det blir inte fler. Vi väntar inte heller till julafton utan packade upp den och premiäranvände den idag.


En Tefal Actifry 2 in 1. 


Vi körde egen potatis som nog blev lite för smala, men så goda med bara 1 msk olja.


På slutet lade vi oxfärsbiffar (helt utan fett) i den övre skålen och körde klart.


Köttfärsbiffarna blev en aning torra, men vi körde nog lite för länge och ska nog blanda i lite annat för att göra det saftigare. Vi får prova oss fram.


Potatisen blev så god, knapriga och perfekta. Vi blev så nöjda med vårt första försök och det är så enkelt. Vi har tänkt att vi kan ha den med oss i husbilen, känns bra att lättare kunna variera maten och slippa steka så mycket i bilen. Det fordrar ju att vi har landström, men det har vi ju ofta.

Imorse skulle jag städa hos dottern inför en visning av deras lägenhet och var tvungen att börja tidigt. Vad hände då? Klockan ringde inte och jag kom upp för sent och fick kasta mig iväg utan sedvanlig frukost. Jag blev riktigt matt av det, men fick några timmars vila innan jag skulle på mammografi på sjukhuset i Helsingborg. Harald var snäll och körde mig in och väntade i bilen så slapp jag antingen att åka buss eller hitta parkeringsplats. Det är ett fullständigt kaos i trafiken runt sjukhuset för tillfället.


Skönt att ha det gjort, jag tyckte att jag precis har gjort det men det var för tre år sedan haha!

4 kommentarer:

  1. Ja du Titte tiden bara springer i väg. Du får visa och skriva mer om er nya maskin och sedan göra ett utlåtande om den är värd att inhandla även om jag inte skall ha den i en husvagn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja återkommer om det, men redan vid första testen känner vi oss nöjda. Vi ska ju ha den hemma också, men kom på att det även kan vara bra i husbilen.

      Radera
  2. Spännande att följa er resa med den matmojängen 😃 Ser gott ut iallafall !! Bra att du fick skjuts av Harald. Kram och glad lucia❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, riktigt bra mojäng det där, en sån skulle ni skaffa er om ni inte redan har! Kram

      Radera