Translate

måndag 3 februari 2014

Nya frosserier

En skön dag med lite scrapping och sedan tjejträff/tantträff/syförening eller vad vi nu ska kalla det hos Ame. En rolig kväll med mycket prat som vanligt.

 
Ett gott fat att börja på och följt av god soppa.


 
Ingrid, Margareta och Ame, mysigt att träffas.

 
Friterad camembert med hjortronsylt.

 
Ja, också en fastlagsbulle på det. Vad vi drack? Vin såklart. Margareta höll på att missa sista bussen, jag fick cykla som en dåre och stoppa den. Bäst eftersom det var jag som inte tyckte det var så bråttom. Jag hoppas att jag kan sova inatt!

2 kommentarer:

  1. Kollar din blogg nu på morgonen och ser allt detta mysiga, goda, goda och blir sugen på allt ni åt, ser jättegott och smaskens ut. Jag hade nog gått upp massor av kilon om jag skulle "festa" så mycket som du, tur att du är ute på tur varje dag så du tappar en massa kalorier och din fart på cykel när du susar till bastun gör nog sitt till också! Du får hälsa tjejerna från mig nästa gång i har tjejträff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja du, det gäller att göra av med allt man stoppar i sig för att hålla balansen i vikten. Jag lyckas inte alltid!

      Radera