Translate

torsdag 13 februari 2014

Väla

Idag var promenaden bara ett måste för motionen, vikten och formen, alltså inte särskilt kul. Det var grått och trist, jag tog invallningen och hem, 5,5 km.

 
En ljus rand i horisonten trots det grå.

 
Kullaberg ligger där det ska.

 
Här i Margreteberg var ett av mina tidigaste jobb, jag började på Höganäsbolagets dataavdelning som det hette fast det var i begynnelsen av den perioden, 1965.  Under min tid flyttade den hit och då var det fint, nu verkar byggnaden helt övergiven. Jag fick Mia i november 1964 och 1 februari 1965 började jag arbeta igen, på den tiden fanns inte någon föräldraersättning och tack och lov tog min mor hand om Mia medan jag jobbade. Vilken insats dom gjorde för mig, jag tror aldrig jag tackade dom ordentligt för det och det gör mig ledsen när jag tänker på det.



 
Några hus och fin tomt på Sandflygsgatan.
Vi åkte till Väla, anledningen var att hämta beställda pengar, men det blev också lite shopping. Vi började med lunch på Ikea.


 
Imorgon är det Alla hjärtans dag, ett nytt och modernt påfund. Hoppas alla får en fin dag och att det finns hjärtan för alla på vår jord.

 
Såna här pengar behöver vi i Jordanien.

 
En ny omgång musli behövde jag, jag är lika förtjust i den nu som från början. Receptet har jag skrivit tidigare, ligger under etiketten Matlagning här i högersidan om någon är intresserad.

2 kommentarer:

  1. Även om vädret är grått och trist när du är ute och går så blir dina bilder fina och för mig blir vädret ett annat då färgerna framträder på annat vis på foto. Kul att försöka känna igen var husen ligger och så fint många har både i fönster och runt om husen. Skall försöka ta mig i kragen och göra din müsli en dag.

    SvaraRadera