Translate

tisdag 11 mars 2014

En fullspäckad dag

Ytterligare en härlig vårdag och jag började med min promenad, idag söderut till Lerbergets hamn och hem igen, 5,7 km.

 
Det kändes som en riktig sommardag, havet låg helt lugnt och ljuset var enormt. Jag kunde inte ha knäppt jackan och det var så skönt.

 
Sommarflygplan.






 
Denna båten ser lite felplacerad ut.

 
Ännu ett sommarfenomen.
Det var studiedag i skolan och vi tog emot barnen på lunch. Tvätten var fortfarande pågående och Harald var nere och jobbade med båten så jag fick handla lite själv.

 
Ebba och Wille på balkongen i solen.



 
De fick sällskap av Sanna och Charlie.


 
Jag glömde fota maten men jag gjorde en potatisgratäng och hade kyckling till det. Jag panerade kycklingfilé med ägg och kokos med kryddor och stekte. Det blev riktigt gott, liksom lite knaprigt. Barnen åt med god aptit och tyckte det var gott.


 
Glass till efterrätt. Ebba och Sanna stannade hemma på balkongen, bra läge att spana på.
 
 
Jag cyklade med killarna till Eric Ruuths kulturhus där Wille skulle spela trummor.


 
Jätteroligt att höra honom spela, han är duktig och jag tror att det är jättebra för honom. Det kräver total koncentration. Sedan ville dom cykla till Alva och Alice så det gjorde vi. I väntan på att de skulle komma hem krattade vi i deras trädgård.



 
Det var lek och full fart ända tills jag var tvungen att cykla hem och först göra killarna sällskap hem till sig. Tvätten kallade och sedan skulle vi hålla föredrag i Höganäs Båtsällskap om vår segling till Brasilien.

 
Det gick bra, Harald pratade och jag försökte att inte lägga mig alltför mycket. Det blev en trevlig kväll och nu är vi trötta. Tack och hej!

4 kommentarer:

  1. Dags att skriva en kommentar! Så fina foton på havet, gillar även dina husbilder.

    SvaraRadera
  2. Tack för hjälpen

    SvaraRadera