Translate

torsdag 13 mars 2014

Nu har en torsdag svischat förbi

Med risk att bli tjatig, vilket underbart väder! Jag kom ut rätt tidigt på min promenad och bestämde mig för att gå till Viken och ta bussen tillbaka. Under promenaden ändrade jag det till att gå till vännen Margareta för en fika, men fasen, när jag närmade mig Vikens havsbad kände jag att jag inte orkade riktigt så hon kom och hämtade mig. Promenaden slutade med 6,8 km, alldeles tillräckligt långt för min kropp.

 
Klar sikt och vackert.

 
Mitt favorithus från ett annat håll.

 
Nu kan det hända att det blir repriser, jag kommer inte ihåg vilka hus jag fotat tidigare.


 
Ett 80-talshus för ovanlighetens skull.

 
Fint med de blå partierna tillsammans med det svarta. gillar jag.

 
Nu är det glasmonstrens tur.



 
Det är en vacker del att promenera i och höra vattnets brus.


 
Befriande vackert!

 
Margareta och jag fick en pratstund utanför hennes bostad i solen, jättehärligt.

 
Jag tog bussen tillbaka och hann precis hem tills Harald och jag skulle äta lunch på Thaigården. De har byggt om och har erbjudande denna vecka på 50 kr för dagens. Det var väldigt gott och där satt kusin Gun och Göran så vi fick sällskap.


 
Jag hade lovat Jonathan att hjälpa honom eftersom töserna skulle vaccineras. Vi gick till Bvc och de fick sina sprutor, det gick jättebra, Alva pep till lite och Alice sa inte ett ljud. Men det är skönt att vara två för man vet aldrig hur det går.

 
Här är det köbildning i deras underbara byxor.

 
De är så koncentrerade på lek så det är svårt att fånga dom på bild.

 
Jag kom hem senare på eftermiddagen och fixade lite här hemma och vilade måste jag tillägga. Harald kom hem efter att ha jobbat ytterligare på båten och vi har en lugn TV kväll.

4 kommentarer:

  1. Ja dagarna rusar verkligen...Mor har flyttat, men bor hos mig tills vi får iordning...det har varit intensivt i några veckor..har knappt haft tid med att kolla dina äventyr..Känns som jag jobbat 200%...Fick vara sjukskriven i tre dagar...kroppen vägrade fungera...Tillbaka idag och ser framåt :) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var rädd om dig Gunnel, åldern känns i kroppen, men inte i huvudet säger kloka jag haha

      Radera
  2. Åh, får köpa enfärgade strumpor till dem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tänkte jag inte på förrän nu!

      Radera