Translate

torsdag 27 mars 2014

Vitsippejakt

I Äsperödsskogen har det alltid funnits vitsippor och jag har inte varit där på säkert 40 år. Jag tog cykeln istället för promenad för att ta mig dit. Jag blev varse om att det inte fanns någon väg dit och det är ju mer en skogsdunge, men jag satte cykeln och klafsade i lera längs med en bäck för att komma dit. Väl där var det nästan helt omöjligt att ta sig fram, men det viktigaste, jag hittade vitsippor! Åh, vad roligt att se dom.




 
Nuförtiden rinner både näsa och ögon när jag cyklar och promenerar, det är absolut en åldergrej och jag måste ha papper hela tiden. Imorse gick jag ut i köket för att kasta det gamla pappret från gårdagen och ta nytt. När jag kom ut i köket och kastade pappret hände det något i tankarna och jag tog inget nytt, det är precis så det är med allt numera, inte en tanke kan jag hålla tråden i, fasen vad jag blir trött på det. Det är ju en jäkla tur att jag inte jobbar längre, jag hade inte fixat det jobbet jag hade, så är det bara. Nu fick jag cykla idag  och snyta mig som alltid far gjorde.


 
Jag cyklade vidare ut på Prästavägen och Brännanvägen och kom till det nya villaområdet i Östra Lerberget. Innan dess tittade jag på många fina gårdar.

 
Ner om havet innan jag var hemma, Runkeeper visade 10,1 km cykling.

 
Det fick bli tvätt av både skor och byxor när jag var hemma.
 
Harald satte igång med middagen, idag gjorde han kroppkakor, https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/k/kroppkakor-med-rimmat-flaesk/



 
Vilken lyx jag har och gott var det. Haralds pappa gjorde ofta kroppkakor så han ville prova att göra det. Det blev jättegott, även jag gillar det.

 
Fredrik kom på besök och även Jonathan med Alva och Alice. De fick också prova kroppkakorna.



 
Lite lek och jag fick lite information om morgondagen då jag ska passa töserna. Får se hur detta ska gå, jag ska vara på plats 06.30!

 
Här hänger det och väntar på mig! Jag ska börja hoppa hopprep har jag tänkt.

 
Dessa underbara hade jag med mig hem.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du fick och tack för att du delade med dig. Kroppkakor blir jag bjuden på en gång om året av en väninna och det är jättegott. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Har precis vinkat adjö till dig och flickorna..Marie inräknad...Så roligt att ni kom, att få se er i verkligheten och inte bara på bilder....
    Och Äsperödsskogen besökte jag ju alltid tillsammans med Mor när jag var liten och i tonåren...Det fanns även liljekonvalj där minns jag...Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. En aning splittrad var jag nog, haha! Just det, liljekonvalj det var nog det jag egentligen minns som barnen plockade. Får återvända vid den tiden.

      Radera