Translate

söndag 6 april 2014

70-årsfest

Våra vänner börjar fylla 70 år, visst är det konstigt? Vi har umgåtts och haft fester tillsammans sedan 20-årsåldern och när jag börjar tänka på det, hur allt blivit och allt som hänt så fattar jag det knappast. Som bra är så är det inte så ofta jag tänker så utan nu lever vi här och nu och fullt ut. Men vi har liksom inte all tid i världen. Iallafall så var vi på fest igårkväll hos vännerna Ingrid och Jan. Dagen var annars väldigt lugn och ibland är det skönt att bara vara hemma och fixa. Jag scrappade såklart då och fixade ett kort till kvällens present.

 
En tag till påsen med goda viner till värdparet.

 
Vi fick ett kort besök av bror Lasse och Helene som var på utflykt från Barsebäck där dom bor.
 
Det är trevligt med fest i stan där det är cykelavstånd och så blev det.

 
Ingrid som fyllde år, dock ej 70.

 
Medan Jan var den store jubilaren.


 
Mingel i det inglasade uterummet med goda glada vänner.



 
Efter mingeln var det middag som jag inte fotade för ovanlighetens skull, en jättegod kycklinggryta med krispiga grönsaker och ris följt av en fantastisk dajmglass med aprikossås. Allt underbart gott.

 
Ingrids bror Henry håller ett roligt tal som fick oss att tänka till så gott det gick i vindimman.

 
Dottern Susanne med familj hade en jätterolig uppvaktning.

 
Många roliga samtal och skratt under kvällen.

 
Efter midnatt började det bli dags att ta sig hem och varför inte en Åke Holmpjäs under armen, haha!
 
Tusen tack för en härlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Roligt att se alla......och Henry som jag inte sett sen han var tonåring har ju blivit en kopia av sin Far....:)
    Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det lustigt, så lika vi blir våra föräldrar ju äldre vi blir och inte bara till utseendet!

      Radera